مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷۶ مورد حادثه گیر افتادن در آسانسور در بیرجند گزارش شده است

علی حسینی روز سه شنبه در نشست کارگروه استانداردسازی و ارتقای کالا و خدمات استان خراسان جنوبی که به ریاست معاون عمرانی استاندار برگزار شد، افزود: حادثه گیر افتادن در آسانسور امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش یافته است اما برخی روزها ۱۵ مورد حبس در آسانسور داشته ایم.
وی گفت: در خصوص آسانسورها قبل از ۸۵ تاییدیه های استاندارد جدی گرفته نمی شد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند بیان کرد: افرادی که سن بالاتری دارند نیاز بیشتری نسبت به استفاده از آسانسور دارند بنابراین توجه به ایمنی این وسیله بسیار مهم و بیشتر می شود.
وی یادآور شد: اگر شهروندان در آسانسور حبس شدند ابتدا باید شرکت هایی را که خدمات آسانسور را در ساختمان ارایه می دهند، مطلع کنند، در صورت نبود شرکت با ۱۲۵ تماس بگیرند تا در امداد رسانی اختلال ایجاد نشود.

** بخاری های گازسوز از مدارس جمع آوری می شود
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: در حال حاضر ۱۰۳ مدرسه غیرانتفاعی و خصوصی از بخاری گازسوز استفاده می کنند که تا پایان امسال باید نسبت به جمع آوری آن اقدام کنند.
محمدرضا بیکی افزود: مدارس و فضاهای آموزشی بر اساس قانون باید شوفاژ مرکزی داشته باشند.
وی بیان کرد: مدارس غیرانتفاعی و خصوصی برای تاییدیه استعلام بنا و ایمنی باید به نوسازی مدارس مراجعه کنند که در صورت عدم جمع آوری وسایل گازسوز تاییدیه برای آنها صادر نخواهد شد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی اظهار داشت: امسال یکهزار و ۹۶۰ مورد بازرسی با همکاری آموزش و پرورش از مدارس استان در خصوص وسایل گرمایشی انجام شد.
وی ادامه داد: براساس قانون مقررات ملی ساختمان استفاده از انواع آبگرمکن، بخاری و شوفاژ در فضاهای داخلی مدارس ممنوع است اما برخی مدارس این مهم را رعایت نمی کنند.
بیکی گفت: با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اجازه گازکشی در داخل فضای مدارس داده نشده است اما کماکان ۲۹ مدرسه یا سالن آموزشی دولتی از این قانون سرپیچی کرده اند.
وی با بیان اینکه به دنبال دستگاه های دو منظوره سرمایشی و گرمایشی برای مدارس هستیم گفت: بخاری های با ایمنی بیشتر با روکش دوجداره و امکانات بسیار مناسب در حال تولید است که برای فضاهای کوچک آموزشی و مدارس می توان از آن استفاده کرد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله