✍️مهدی ذبیحی حصار _ دبیر حزب ندای ایرانیان خراسان جنوبی

? سیزده سال پیش و در چنین ایامی، به لطف مجلس ششم و دولت سید محمد خاتمی ، پس از نزدیک به چهل سال، جواز تاسیس استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند صادر شد.

? در مجلس پنجم و با حمایت دولت وقت، شهرک صنعتی بیرجند و کارخانه هایی نظیر کویر تایر و صنایع کاشی در منطقه جنوب خراسان کلید خوردند.

? در تمام بیست سال گذشته تنها می توان همین دو سه مورد فوق را به عنوان فعالیت مطالبه گرانه مردمی ، از جانب نمایندگان نام برد که با تعامل صحیح نمایندگان وقت و دولت های مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی به نتیجه رسیده است.

? متاسفانه افتی به نام نگاه سیاسی باعث شده در تقریبا یک دهه اخیر ، تعامل برخی نمایندگان وقت در استان با دولت مستقر به حداقل ممکن برسد.

? نمونه روشن آن عدم مشارکت برخی نمایندگان در جلسات توسعه ای استان است. چرا که حدود یکسال است برخی نمایندگان محترم در جلسات برنامه ریزی و توسعه استان شرکت نکرده اند.

? جالب است بدانید بعضی از این نمایندگان محترم ، که داعیه دار حقوق مردم هستند و شعار ان را می دهند، به دلیل اختلاف سلیقه با مدیران دولت تدبیر و امید حاضرند پا بر روی حقوق مسلم مردم بگذارند و در جلسات حاضر نشوند و طبیعی است که با این وضع، استان بر محور توسعه قرار نخواهد گرفت.

? جای تاسف است که برخی نمایندگان ما هنوز نمی دانند که در کشور، اصلی داریم تحت عنوان تفکیک قوا(اصل پنجاه و هفتم قانون اساسی) و بر آن اصل نمی توانند در روند عزل و نصب ها دخالت کنند. البته این مشکل تنها مربوط به رفتار برخی نمایندگان با دولت تدبیر و امید نیست و حتا در دولت قبل هم این دخالت ها بوده است.

? البته علی رغم اختلاف سلیقه نگارنده این سطور با نماینده مردم شریف فردوس و طبس ، باید اعتراف کرد ایشان راه و رسم نمایندگی را به خوبی بلد است و از حقوق موکلانش به خوبی دفاع می کند.

? جان کلام: خراسان جنوبی باید پوست بیندازد. از بالا تا پایین.
بیائید مطالبه گر باشیم. بیائید برای خودمان که نه، برای فرزندانمان آینده بهتری بسازیم. همین امروز چون فردا دیر است … دیر

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله