مدیر جهاد کشاورزی سربیشه گفت: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۵۶۴ کیلومتر سامانه نوین آبیاری با پرداخت ۴۴ میلیارد و ۹۵۸ میلیون ریال در این شهرستان اجرا شد.

مریم جوادی بایگی افزود: از این مقدار ۱۶۹ کیلومتر سیستم آبیاری تحت فشار با کمک بلاعوض ۲۲ میلیارد و ۳۸ میلیون ریال و ۳۹۵ کیلومتر آبیاری کم فشار با کمک بلاعوض ۲۲ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال اجرا شد.

وی اضافه کرد: در مجموع با اجرای این طرح‌ها سالانه ۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون مترمکعب در مصرف آب بخش کشاورزی شهرستان صرفه جویی شده است.

جواد بایگی با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۷ تاکنون یکهزار و ۵۲ مترمکعب استخر ذخیره آب کشاورزی با کمک بلاعوض ۸۴۱ میلیون ریال احداث شده است، افزود: همچنین در این مدت یکهزار و ۵۳۶ متر کانال کشاورزی با کمک بلاعوض یک میلیارد و ۸۹۵ میلیون ریال در سربیشه احداث شد.

وی عنوان کرد: از محل اعتبارات سال گذشته ۱۱ رشته قنات با پرداخت ۶ میلیارد و ۶۳۲ میلیون ریال کمک بلاعوض در شهرستان احیا و مرمت شد، همچنین چهار رشته قنات در روستاهای شیرگ آقا، باغستان و میانکوه نیز بازگشایی شد.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه بیان کرد: سربیشه با دارا بودن واحد مرغ تخم گذار ۲۴۰ هزار قطعه‌ای نخستین تولید کننده تخم مرغ استان است و سالانه در این شهرستان سه هزار و ۶۰۰ تن تخم مرغ تولید می‌شود.

جوادی بایگی ادامه داد: این شهرستان با تولید سالانه ۶ هزار و ۵۸ تن سومین تولیدکننده گوشت سفید استان است.

وی با اشاره به اینکه سربیشه با سطح زیرکشت ۸۵ هکتار نخستن تولید کننده گل محمدی در استان است، اضافه کرد: سال گذشته سطح زیرکشت این محصول ۳۰ هکتار توسعه یافت، همچنین در این مدت توسعه گیاهان دارویی نیز در سطح ۶۰ هکتار انجام شد.

جوادی بایگی عنوان کرد: امسال کشت نشایی محصولات مختلف در سطح ۳۵ هکتار انجام شد که نسبت به سال ۹۷ بیش از هفت برابر افزایش یافته است.

وی در خصوص جذب تسهیلات از محل منابع مختلف هم گفت: سال گذشته از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری ۳۹ طرح به مبلغ ۱۱۴ میلیارد ریال، از محل صندوق توسعه ملی ۴۳ طرح به مبلغ ۱۷ میلیارد ریال و از محل طرح‌های مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان ۱۲ طرح به مبلغ ۲ میلیارد ریال طرح اجرا شد.

مدیر جهادکشاورزی سربیشه افزود: همچنین سال گذشته ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات جبران خسارت سیل در شهرستان جذب و پرداخت شد.

جوادی بایگی عنوان کرد: پارسال سه صندوق خرد زنان روستایی در شهرستان راه اندازی شده است و برای بیش از ۹۰ نفر در بخش کشاورزی شغل ایجاد شد.

وی اظهار داشت: در هفته جهاد کشاورزی امسال نیز ۲۱ طرح در بخش کشاورزی با اعتبار ۱۸ میلیارد و ۵۲۴ میلیون ریال به بهره برداری خواهد رسید که ۸۱۰ نفر از مزایای آن برخوردار و اشتغال ۲۶۶ نفر تثبیت خواهد شد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله