مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: ۲ هزار و ۴۶۲ پرونده پشت نوبت دریافت خدمات حمایتی از بهزیستی استان است.

علی عرب نژاد روز یکشنبه در نشست خبری افزود: اکنون ۱۱۵ هزار نفر از خدمات بهزیستی استان خراسان جنوبی استفاده می کنند که ۲۳ هزار و ۲۰۴ پرونده مربوط به توانبخشی و هشت هزار و ۴۲۷ نفر پرونده‌های اجتماعی متشکل از کودکان بی‌سرپرست یا بدسرپرست و زنان سرپرست خانوار است.

وی گفت: سه ماه نخست امسال ۲۵ میلیارد و ۴۱۹ میلیون ریال مشارکت‌های مردمی جذب شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه امسال چهار میلیارد و ۴۱۹ میلیون و ۷۹۷ هزار ریال فطریه در استان جمع‌آوری شد عنوان کرد: در تفاهم‌نامه مشترک با بسیج سازندگی ساخت ۷۰ واحد مسکونی و ۱۵۰ واحد مناسب سازی برای معلولان کلنگ‌زنی می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به ساخت و تحویل ۲ هزار و ۲۹۴ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی از ابتدای شروع نهضت مسکن در استان افزود: امسال ساخت ۲۵۰ واحد مسکونی با همکاری قرارگاه محرومیت‌زدایی در چهار شهرستان مرزی شروع می‌شود.

وی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون هفت میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال به ۴۴۳ نفر پرداخت شده است گفت: تعهد اشتغال سال گذشته ۳۶۰ نفر بوده که رقم محقق شده ۱۳۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

عرب نژاد با تاکید بر اینکه امسال اجرای برنامه غربالگری تشخیص و مداخله شنوایی در دستور کار است اضافه کرد: سال گذشته پوشش ۹۰ درصدی این طرح را در خراسان جنوبی داشتیم.

وی از رشد ۲۷ درصدی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل آن اشاره کرد و گفت: همچنین شاخص توسعه مهدهای کودک روستایی و شهری نیز ۲۲ درصد رشد داشته است.

عرب نژاد افزود: از مجموع مهدهای کودک سطح استان خراسان جنوبی ۲۰ درصد روستایی و ۳۳ درصد شهری هستند.

وی یکی از سیاست‌های بهزیستی را تغییر مراکز نگهداری و بازگشت دوباره معلولان به اجتماع عنوان کرد و گفت: به دنبال این هستیم تا با راه اندازی خانه‌های کوچک تعداد مراکز بزرگ نگهداری معلولان را کم کنیم.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: یکی از آسیب‌های مراکز نگهداری معلولان سلب مسئولیت از والدین بود که موجب تضییع حقوق معلولان حتی در بحث ارث شده است.

وی با اشاره به راه اندازی ۲ خانه پناهگاهی در خراسان جنوبی گفت: سومین مرکز هم به زودی افتتاح می‌شود و همین طرح در حوزه سالمندان نیز دنبال خواهد شد.

عرب نژاد شعار هفته سازمان بهزیستی را «به زیستن در گام دوم ارتقای سلامت اجتماعی» اعلام کرد و افزود: سه راهبرد اساسی پیشگیرانه، مشارکت اجتماعی و شرکای اجتماعی و توانمندسازی جامعه هدف از جمله رسالت‌های بهزیستی است.

وی از اجرای برنامه‌های مختلف به مناسبت هفته بهزیستی در استان خبر داد و گفت: رژه موتوری، افتتاح مرکز جامع توانبخشی در قاین، افتتاح مرکز ندای مهر و راه نوین در مجتمع الزهرا (س)، افتتاح ویدئو کنفرانس پناهگاه دختران کم توان، افتتاح کلینیک مهر در سرایان، افتتاح کارگاه معتادان بهبود یافته، افتتاح طرح‌های اشتغال شهرستان بیرجند، جشن مردمی در پارک توحید و دیدار با خانواده شهدای مبارزه با مواد مخدر از جمله برنامه‌های هفته بهزیستی است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله