مشاور استاندار و مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی گفت: اعتماد سازی در جامعه نسبت به فرهنگ وقف اهمیت ویژه ای دارد

حسین رجبی روز شنبه در همایش اعطای جایزه موقوفه بنیاد فرهنگی البرز به ۱۱۴ نخبه خراسان جنوبی اظهار داشت: باید تلاش کرد در کشور تولید علم و دانش بسیار ویژه و خاص دیده شود و همه دستگاه ها نسبت به این قضیه حساسیت نشان دهند. 
وی با بیان اینکه آثار وقف در توازن برنامه های اجتماعی حائز اهمیت است افزود: چگونگی اجرای نیت واقف نیز باعث تقویت فرهنگ اسلامی می شود. 
وی یادآور شد: علم و دانش در توسعه یافتگی جوامع تاثیر گذار است؛ لذا نگاه به این ریشه های توسعه در توجه به قشر جوان اهمیت دارد. 
رجبی با بیان اینکه وقف در مسایل علمی کمتر دیده شده است گفت: اقدام موقوفه البرز در حمایت از نخبگان قابل تحسین است. 
وی بیان کرد: وقف همانطور که در حوزه های مختلف یک منبع مالی تلقی می شود در تولید علم و دانش نیز باعث تقویت حکومت اسلامی خواهد بود. 
مشاور استاندار خراسان جنوبی بر اطمینان بخشی به جامعه و جلب اعتماد مردم تاکید کرد و افزود: واقفان باید اعتماد داشته باشند که افراد بعد از آنها امانت داران خوبی برای اجرای نیت وقف هستند. 
وی یادآور شد: نشر و فرهنگ سازی موقوفات نیز اهمیت دارد و باید به سمت مسایل و مشکلات جامعه نیات وقف سوق داده شود. 

** نیت وقف برای کمک به تحصیل در خراسان جنوبی اندک است 
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان‌جنوبی نیز گفت: نیت با موضوع وقف برای کمک به تحصیل دانش آموزان نیازمند در استان بسیار اندک است و باید واقفان به این سمت هدایت شوند. 
حجت الاسلام اسماعیل مختاری با اشاره به موقوفه بنیاد فرهنگی البرز اظهار داشت: جای افتخار است فردی ۵۶ سال پیش تمام ثروت خود را صرف پیشرفت علم در کشور کرده که امروز شاهد خدمات فراوانی از محل این موقوفه هستیم.
وی با بیان اینکه این همایش در گذشته به صورت ملی در تهران برگزار می ‌شد، افزود: به دلیل دوری به مرکز کشور و رنج راه برای میهمانان و برگزیدگان، تصمیم بر آن شد که این همایش‌ها هر سال در استان‌ها برگزار شود و بسیار مفتخریم که امسال، خراسان‌جنوبی میزبان این همایش بزرگ است.
مختاری با اشاره به تجلیل از ۱۱۴ نخبه علمی خراسان جنوبی از محل موقوفه البرز گفت: محرومیت خراسان جنوبی و رایزنی های استانی موجب شده که امسال این استان در لیست جوایز بنیاد فرهنگی البرز قرار گیرد. 
وی از وجود بیش از ۹ هزار موقوفه در خراسان‌جنوبی خبر داد و افزود: اکثر موقوفات این استان در بحث عزاداری، برگزاری مراسم روضه و اطعام عزاداران حسینی است.
مختاری با بیان‌ اینکه نیاز است واقفان‌ به ترویج علم و دانش در جامعه بیشتر توجه کنند، گفت: مرحوم البرز درسال ۴۲ همه دارایی‌هایش را وقف حمایت از نخبگان کشور کرد و از آن زمان تاکنون با اجرای این نیت نامش‌ برای همیشه در تاریخ ماندگار شده است. 
وی ابراز امیداواری کرد؛ با ترویج فرهنگ وقف و مشاوره نیات در خراسان جنوبی نیز به سمت علم و دانش هدایت شود. 
در پایان این همایش ۱۱۴ نخبه خراسان جنوبی از جامعه دانش آموزشی، دانشجویی، مخترعان، طلاب با اهدای لوح تقدیر ، تندیس و جایزه موقوفه فرهنگی البرز تجلیل شدند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله