مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت:مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان ساعت ٩:٣٠روز دوشنبه ١٧مهرماه ماه جاری با حضور دکتر کاراندیش مروستی برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛احمد محبی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی استان است، گفت: مراسم افتتاحیه سیصد و سی ششمین نماسشگاه کتاب استانی و یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان ساعت ٩:٣٠ روز دوشنبه ١٧ مهرماه جاری با حضور دکتر کاراندیش مروستی و هیات همراه در محل نمایشگاه بین المللی استان برگزار خواهد شد.

وی حضور دکتر کارندایش مروستی را در استان فرصت مغتنمی برشمرد و افزود: در این سفر دو روزه مدیر کل امور اداری و منابع انسانی ،مدیر کل دفتر حقوقی و مالکیت معنوی،مدیر کل دفتر برنامه و بودجه و مشاور معاون وزیر وزارت متبوع وی را همراهی خواهند کرد.

وی تعداد غرفه های نمایشگاه کتاب استان را ١١۶ غرفه عنوان کرد و گفت:در این نمایشگاه کتیی با موضاعات مختلف از قبیل پزشکی، حقوقی، دانشگاهی، کشاورزی، عمومی و مذهبی، کمک آموزشی و کودک و نوجوان و هنرو غیره عرضه خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امسال ناشران استان ٢٠غرفه را برای عرضه محصولات خود در اختیار دارند،گفت:امسال ناشران برجسته ای از سراسر کشور برای حضور در نمایشگاه ثبت نام کردند.

محبی ادامه داد:در کنار کمیت کار نمایشگاه ما به کیفیت نیز توجه داشته‌ایم و در این راستا از فروش کتاب‌هایی که در دیگر نمایشگاه ها به فروش نرفته و یا در استان امکان دسترسی به آن وجود دارد ممانعت به عمل می‌آید.

وی با اشاره به اینکه امسال نمایشگاه در شیفت صبح فعال نخواهد بود تصریح کرد:در شیفت عصر نمایشگاه از ساعت ١۵:٣٠تا ٢١:٣٠ برای بازدید علاقمندان به فرهنگ و کتاب باز است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی با اشاره به اختصاص ٨٠ میلیون تومان یارانه به نمایشگاه بین‌المللی کتاب خراسان جنوبی یادآور شد:در یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان ۴٠٠ میلیون تومان بن کارت خرید کتاب توزیع خواهد شد.

وی از مردم خواست در روزهای برپایی نمایشگاه به صورت تدریجی از این رویداد بزرگ فرهنگی بازدید کنند تا شرایط برای انتخاب هرچه بهتر کتب مورد علاقه مردم، برای بازدیدکنندگان فراهم باشد.

محبی گفت:کارت‌های خرید کتاب نمایشگاه فقط در همان روزهای نمایشگاه قابل استفاده است و بعد از اتمام نمایشگاه کسانی که فرصت نکنند از کارت خود استفاده کنند ‌دارنده کارت دو ماه بعد از اتمام نمایشگاه می تواند از طریق عابر بانک(ATM) های بانک شهر در کل کشور با کسر ٢٠ درصد یارانه مبلغ خود را دریافت نمایند و یا از طریق دستگاه های کارتخوان(POS) کلیه فروشگاه های سطح کشور با کسر ٢٠ درصد یارانه اقدام به خرید نمایند.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه امسال برای هر نفر ٣٠ درصد تخفیف در خرید کتاب در نظر گرفته شده است، افزود: از این میزان ١٠درصد تخفیف ناشران و ٢٠درصد تخفیف وزارت ارشاد خواهد بود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله