?نوشته : روح اله محمدی

? . از ماهها قبل خبر گران شدن گوشت قشر متوسط به پایین جامعه را نگران کرده بود . قیمت گوشت به یکباره آنقدر بالا رفت که قشر بالاتر هم خجالت زده رفتند و در صف خرید گوشت ایستادند. در مشهد با کارت ملی گوشت سگ به مردم فروختند و کلیپ های فراوانی از ذبح خر در فضای مجازی دست به دست شد تا آدم دلش نکشد هیچ گوشتی را به خانه ببرد. رستورانها یکی پس از دیگری تعطیل شدند . مردم غیور ما هم مثل همیشه که برای هر مصیبتی جوک میسازند دست بکار شدند و هفتک و هشتک گذاشتند و با خبر سوار شدن گوسفند به هواپیما خندیدند و با دیدن گزارش کارشناس رسانه ملی بغض کردند که به صراحت گفت : مردم گوشت گرم وارداتی باید نهایتأ با کیلویی ۴۴ هزار تومان بدست شما برسد اما مافیای بزرگی نمیگذارد که نمیتوانیم نامش را ببریم و دوباره تأکید کرد خیلی بزرگ است. کارشناس از مردم خواست اعتراض کنند و مطالبه گر باشند و خودش هم خوب میدانست که جز همین نوشتارهای جسته و گریخته ی الک شده ی نسبتأ بی خاصیت  که هر واژه اش را ده بار پاک میکنیم و به حد و مرز خیلی از حصارها نزدیک هم نمیشویم ، مگر میشود مطالبه گری کرد ؟!!!!
خلاصه اینکه مردم گفتند گوشت را از سبد غذاییمان حذف میکنیم و به قول آن استاد که از منبر فرمود © بروید اشکنه بخورید © و گمان نمیکنم خودشان طعم اشکنه را از بین ده غذا تشخیص بدهند و یا دیگری که فرمودند © ما شاید به روزگاری برسیم که مجبور شویم در شبانه روزی یک وعده غذا بخوریم ، چه اشکالی دارد ؟! © و بازهم نفرمودند منظورشان از ما ، مای ما بود یا مای خودشان ؟!!!
مردم با رژیم گیاهخواری خو کردند و رسانه ملی هم مرتب از مضرات خوردن گوشت میگفت و به کارشناسان سبیلوی قابلمه فروش بخش آشپزی هم سپرده بودند  که بجای گوشت به مردم توصیه کنند که حتمأ سویا و لوبیا بخورند و گزارشگر فوتبال هم که گفت مسی از وقتی گوشت نمیخورد چشم بسته و پشت به دروازه گل میزند و …..

? شب عید نزدیک می شد.
یک هفت سین است و یک ظرف بزرگ آجیل ، قیمت پسته سر به فلک کشیده بود ، مردمی که اخبار شوم گوشت را هضم کرده بودند بدون هیچ مقاومتی ، پسته را از سبد هفت سین خود حذف کردند و خانواده های فامیل براساس اصل سیاست موازنه منفی  باهم عهد کردند که نه آجیل بخرند و نه بخورند.
– رییس اتحادیه آجیل فروشان هم به تأسی از بزرگان و نیمچه بزرگانش افاضات فرمودند که تحریم آجیل کار دشمنان است و هرکس پسته کیلویی ۲۴۰ هزار تومان نخرد آب در آسیاب دشمن ریخته است و… غافل ازاینکه مردم دیگر تره هم برای این جملات نخ نما شده خورد نمیکنند و پسته نخریدند و نخوردند.

? اما خبر گران شدن پیاز تا مرز ۱۵.۰۰۰ تومان ( تا این لحظه البته ) را دیگر نمیشود هیچ جوری نه هضم کرد نه جذب.
این ننگ و رسوایی و روسیاهی مسئولین امر است که مردم پیاز را هم از سبد غذایی شان حذف کنند.
پیاز جزو لاینفک آشپزی است ، مصرف زیادی در پخت و پز دارد. اگر گوشت و پسته یک روزی نشانه ی لاکچری بودن بود ، نان و پیاز هم خاص و مخصوص فرودستان بود.

? . من نمیدانم اگر مردمان صد سال آینده نوشتارهای این ایام را بخوانند و مثلا کسی بخواهد درباره ٫٫ ایران در دهه فعلی ٫٫ در مقطع دکترا ، پایان نامه اش را دفاع کند. برای کشوری که ادعای خوشبختی میکرده و اتفاقأ میخواسته به زور تمام جهان را هم خوشبخت کند و اساسأ بطور رودررو در شرایط جنگ هم نبوده ، با خواندن اخبار خوردن گوشت سگ و الاغ و عجز مردم در خریدن مرغ و آجیل و حتی پیاز درکنار بی کفایتی مسئولین در مهار سیل و خبر چپاول کشور بدست شهرام ها و بابک ها و مرجان ها که بازهم مشتی هستند از خروار خروار دزدی و غارت و بیرحمی . با خودش ما را چگونه قضاوت میکند ؟!!!!!

? باران که در لطافت طبعش خلاف هم نیست عین اژدهای هفت سر از روی جان و مال مردم رد شده است. هیچکس هیچ کاری نمیکند. پل هایی که با ارقام نجومی ساخته شده بودند و درمیان هلهله و سوت و صلوات افتتاح شده بودند در برابر یک روز بارندگی جدی ، زانو زدند و دولتهای ما فقط دنبال مقصر کردن همدیگر هستند.

? مردم حالشان بد است و تا وقتی حاکمان ما زندگیشان را به زندگی مردم عامه نزدیک نکنند هیچ موعظه ای کارگر نمی افتد .
تا وقتی که حاکمانمان بیم فروریختن خانه هایشان در برابر سیل و زلزله را به دل نداشته باشند ، مای ما با مای آنها همان حکایت ماه ما تا ماه گردون خواهد بود و آش همین آش است و کاسه همین کاسه.

? بی کفایتی شما و تحریم ، ارزش پول ملی را  تا پانصد درصد پایین آورده است و مردم توان خریدن پیاز هم ندارند
حالا شما هی بگویید © تحریم نمه ننه ، تحریم چی هست اصلا ؟!! ©
شما هی بگویید © ما تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده ایم ©
بدانید و آگاه باشید که این فرمایش ها دیگر مصرف داخلی هم ندارند.

? حال خودتان را به حال مردم نزدیک کنید
باشد که رستگار شوید

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله