ملت فهیم ایران حق ارادت خود را به امام رضا (ع) ادا کرده اند
امام جمعه بیرجند در مراسم اختتامیه شعر رضوی در بیرجند با بیان اینکه ملت فهیم ایران حق ارادت خود را به امام رضا (ع) ادا کرده اند و این عشق و علاقه در اشعارشان متبلور است؛ اما آیا حق عقل را هم ادا کرده ایم؟

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛حجت الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی،شب گذشته ٩ مردادماه جاری در مراسم اختتامیه اولین جشنواره شعر رضوی جوانه ها افزود: الان همه ایام و به خصوص مناسبت ها حرم امام رضا (ع) شلوغ است و این امام را به عنوان ضامن آهو میشناسیم اما متاسفانه آهو را شکار میکنیم.
وی ادامه داد : اگر ما از امامان الگو میگیریم و امام رضا(ع) را به عنوان ضامن آهو میشناسیم پس نباید به حیوانات آسیب برسانیم و بلکه باید آنها را دوست بداریم انسانها که جای خود را دارند.
حجت الاسلام رضایی گفت: هدف شعر جوانه های رضوی کودکان هستند و کودکان ما موحد و آزاد متولد میشوند اما گاها با برخی برخوردها کودکان موحد مشرک و از کودک آزاد برده میسازیم.
وی با اشاره به کتاب طب سنتی امام رضا (ع) به نام طب الرضا که ۱۷ صفحه دارد، اذعان کرد: با نگاه علمی به ساحت امام رضا (ع) میتوان بالاترین و برترین دانشگاه را داشت و دانشجو پرورش داد.
امام جمعه بیرجند خاطر نشان کرد: توحید یعنی به وحدت رسیدن و موحد شدن جان ما و متاسفانه ما گم و پراکنده هستیم.
حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: ما برای به وحدت رسیدن باید تکثر را بپذیریم و اگر متکثر باشیم آزاد خواهیم بود، خدا ما را متفاوت آفریده و باید به وحدت وجودی برسیم که این لذت دارد.
وی خاطر نشان کرد: خیلی از مشکلات جامعه ما به دلیل ظاهر گرایی و خودنمایی است و بزرگترین درد جامعه ما آزادگی نداشتن است.
امام جمعه بیرجند یاد آور شد: بخشیدن یعنی ایثار کردن و ایثار کردن همان انسانیت است.

برگزیدگان جشنواره ملی شعر رضوی جوانه ها در خراسان جنوبی تجلیل شدند

برگزیدگان جشنواره ملی شعر رضوی جوانه ها در خراسان جنوبی تجلیل شدند
اختتامیه جشنواره ملی شعر رضوی جوانه ها همزمان با دهه کرامت و ولادت امام رضا علیه السلام به میزبانی خراسان جنوبی و با تجلیل از برگزیدگان آن برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛آیین اختتامیه نخستین جشنواره شعر رضوی جوانه ها از سری برنامه های پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا علیه اسلام (٩ مرداد) همزمان با دهه کرامت در آمفی تئاتر علامه فرزان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با حضور مسئولان و شاعرانی از استان های مختلف برگزار شد.

مصطفی رحماندوست،داور و شاعر کودک و نوجوان در این مراسم اظهار کرد: شاعران از گفتن شعر های تکراری خودداری کنند.

وی افزود: اگر بخواهیم برای بزرگان حرف بزنیم باید به مسائل اقتصادی، تاریخی و غیره پرداخت و اینها برای کودکان قابل درک نیست.

شاعر کودک و نوجوان بیان کرد: باید از موضوعات در قالب خاطره و با عاطفه برای کودکان شعر گفت و چه خوب است که شعر کودک و نوجوان که ناظر به وجود امام رضا (ع) برای کودکان است به زبان شیرین کودک گفته شود.

وی با بیان اینکه من برای مادر زیاد شعر گفته ام و برای پدر کمتر،اذعان کرد: بدلیل وجود جنگ در کشور و حضور پدران درجبهه و شهید شدن میترسیدم که برای پدر شعری به زبان شیرین کودک بگویم و فزرند شهیدی با خواندن آن شعر دلگیر شود از این رو صبر کردم فرزندان شهدا بزرگ شوند و بعد از آن برای پدر شعر گفتم.

در پایان جشنواره از سید اکبر سلیمانی از کهگیلویه و بویر احمد به عنوان نفر اول برگزیده با اهدای تندیس و لوح تقدیر و مبلغ ٣٠ میلیون ریال وجه نقد، پیام جهانگیری از اردبیل به عنوان نفر دوم برگزیده با اهدای تندیس و لوح تقدیر و مبلغ ٢٠ میلیون ریال وجه نقد و الهه صفری از آذربایجان غربی به عنوان نفر سوم برگزیده با اهدای تندیس لوح تقدیر و مبلغ ١٠ میلیون ریال وجه نقد تجلیل شد.

همچنین از مریم مهدوی نیا و سید محسن موسوی از خراسان جنوبی، فاطمه احمدزاده و طوبی زارع از یزد و سمیه تورجی از فارس به عنوان نفرات شایسته تقدیر در جشنواره شعر رضوی جوانه ها تقدیر و تجلیل شد.
همچنین در این مراسم به قیر قرعه به ٢٠ نفر از شرکت کنندگان در مراسم کمک هزینه ٢ میلیون ریالی سفر به مشهد مقدس اهدا شد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله