طرح ضربتی اعطای وام قرض الحسنه ازدواج به جوانان از ابتدای مرداد ماه ۹۶ آغاز شده و با همکاری و مشارکت ۱۱ بانک در استان خراسان جنوبی اجرایی شد که عبارتند از : بانک سپه، ملی، تجارت، ملت، صادرات، کشاورزی، رفاه، مسکن، قرض الحسنه مهر، توسعه تعاون و پارسیان.

طبق آمار بانک مرکزی، در نیمه شهریور ماه، بانک سپه توانست با پرداخت بالاترین تعداد وام ازدواج طرح ضربتی در بین بانکهای استان، رتبه اول را کسب کرده و به عنوان اولین بانک کل بودجه اختصاصی خود در این طرح را به هم استانی ها پرداخت نماید.

بر اساس آمار، در تاریخ یکم مهرماه ۹۶ بیش از ۴ هزار و ۶۰  نفر در استان طی طرح ضربتی وام ازدواج دریافت نموده و حدود ۱۶۰۰ نفر متقاضی در صف انتظار وجود داشت. بالاترین تعداد وام ازدواج پرداختی در استان طی مرحله اول طرح ضربتی مربوط به بانکهای تجارت، ملت، ملی، صادرات و سپه می باشد.

سپس طبق مصوبه اعلام شده از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران طرح ضربتی پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج تا ۱۵ مهر ماه تمدید گردید.

طی مرحله دوم طرح ضربتی بین یکم تا پانزدهم مهرماه نیز به تعداد ۵۱۸ نفر در استان خراسان جنوبی توسط سیستم بانکی وام ازدواج پرداخت شد که در این میان بانکهای ملت، صادرات، تجارت، سپه و ملی دارای بالاترین تعداد پرونده پرداختی طی مرحله دوم طرح ضربتی هستند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله