فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: کنگره شهدای سادات استان ۱۹دی امسال برگزار می‌شود.

سردار علی قاسمی روز دوشنبه در دیدار ستاد مردمی و کمیته پشتیبانی کنگره شهدای سادات استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: تاکنون چهار جلسه برای برگزاری هرچه بهتر کنگره شهدای سادات استان برگزار شده و طرح‌ها و بنرهای این کنگره طراحی و آماده چاپ است.

وی ادامه داد: خراسان جنوبی ۲ هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده‌ است که از این تعداد ۱۴۰ شهید سادات هستند.

سردار قاسمی بیان کرد: سرکشی از خانواده شهدای سادات را شروع کردیم و تاکنون از خانواده ۱۱ شهید سید دیدار و سرکشی داشته‌ایم و سرکشی از بقیه خانواده شهدای سید در دستور ما قرار دارد.

وی اظهارداشت: ۷۶ نفر از والدین شهدای سادات استان در قید حیات هستند که با انجام مصاحبه خاطرات آنان جمع آوری خواهد شد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی افزود: تاکنون در ستاد برگزاری کنگره شهدای سادات استان سه کارگره فرهنگی و هنری، کارگره اقشار و کارگروه پشتیبانی و مالی و کمیته مردمی تشکیل شده‌است.

سردار قاسمی با بیان اینکه تاکنون ۱۰ یادواره شهدای سادات در استان برگزار شده است، اضافه کرد: برنامه‌های برگزاری کنگره شهدای سادات به شهرستان‌ها ابلاغ شده است.

وی گفت: چهار کتاب در خصوص خاطرات شهدای سادات استان منتشر خواهیم کرد و در مجموع ۳۹ برنامه ذیل کنگره شهدای سادات تا دیماه امسال برگزار خواهد شد.

سردار قاسمی از برگزاری یادواره شهدای عملیات کربلای ۲ با محوریت سردار شهید «محمود کاوه» در بیرجند خبر داد و گفت: این یادواره همزمان با ۱۳ شهریور در حسینیه جماران بیرجند برگزار می‌شود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله