۶۰ پرستار بالینی و پنج مربی برگزیده و ۱۸ پرستار بازنشسته استان خراسان جنوبی تجلیل شدند.

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی بیرجند روز چهارشنبه در این آیین که به مناسبت روز پرستار برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه حقوق و دریافتی پرستاران نسبت به کادر پزشکی در سطح متوسط به پایین است، تاخیر در پرداخت ها نیز آنان را بیشتر دچار آسیب می کند.
غلامحسین محمودی راد افزود: کمبود نیروی پرستاری در استان یکی از مشکلات ماست که این موضوع برای سایر همکاران نیز مشکلاتی ایجاد کرده و باید چانه زنی ها در این زمینه بیشتر شود.
وی بیان کرد: طبق قانون مشاغل سخت پرستاران می توانند قبل از موعد بازنشسته شوند اما به دلیل کمبود پرستار در استان نمی توانند از این امتیاز برخوردار شوند.
رئیس دانشکده پرستاری و مامایی بیرجند از فعالیت هشت دانشکده پرستاری و مامایی در استان خبر داد و گفت: از این تعداد چهار دانشکده زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قرار دارد.
وی اظهار داشت: اکنون علاوه بر رشته های پرستاری، مامایی و فوریت های پزشکی، چهار رشته کارشناسی ارشد فعال نیز است و برای رشته های پرستاری سالمندان و توانبخشی در حال پیگیری هستیم.
خراسان جنوبی دارای ۱۳ بیمارستان با یکهزار و ۶۰۰ تخت مصوب و یکهزار و ۴۰۰ تخت فعال در ۱۱ شهرستان است که بنا بر آمار شاخص بین المللی به ازای هر تخت باید ۲ پرستار در نظر گرفته شود.
در حال حاضر در بیمارستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یکهزار و ۵۰۰ پرستار و در فوریت ها ۵۰۰ پرستار مشغول به کار هستند همچنین استان با کمبود یکهزار پرستار مواجه است.
سالروز ولادت حضرت زینب (س) در تقویم رسمی کشور روز پرستار نام دارد که امسال با ۲۲ دی همزمان شد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله