سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: آمار ورودی دانش آموزان کلاس اول ابتدایی در استان پنج درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

علی اصغر موسوی کیا روز شنبه در حاشیه آیین زنگ شکوفه ها در جمع خبرنگاران افزود: سال تحصیلی ۹۸-۹۷ همزمان با سراسر کشور ۱۶۸ هزار دانش آموز در ۱۲ منطقه آموزشی استان خراسان جنوبی و ۲ هزار و ۷۵۲ آموزشگاه مشغول به تحصیل می شوند. 
وی گفت: از این تعداد ۱۶ هزار و ۳۱۱ دانش آموز کلاس اول نام نویسی شده اند که هشت هزار و ۴۶۷ نفر پسر و بقیه دختر هستند.
وی اظهار داشت: ۱۴ هزار عوامل آموزشی، پرورشی و اداری وظیفه تعلیم و تربیت در مراکز آموزشی استان را برعهده دارند که از این تعداد ۴۶۲ نفر تعلیم و تربیت یکهزار و ۴۶۰ دانش آموز استثنایی در ۱۱۹ مدرسه و ۲۵۶ کلاس درس را بر عهده خواهند داشت.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: ۳۴ هزار و ۹۰۸ دانش آموز دوره اول متوسطه در سال تحصیلی جدید ثبت نام شدند که در ۳۴۴ آموزشگاه و یکهزار و ۶۰۳ کلاس درس تحصیل خواهند کرد.
وی گفت: ۳۰ هزار و ۲۴۴ دانش آموز تاکنون در دوره دوم متوسطه ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۵ هزار و ۹۰۴ پسر و بقیه دختر هستند.
موسوی کیا تصریح کرد: با توجه به ادامه روند ثبت نام برای دانش آموزان از پایه نهم به دهم برآورد می شود تعداد دانش آموزان پایه دهم در سال تحصیلی جدید به ۱۰ هزار و ۶۰۲ دانش آموز برسد.
به گزارش ایرنا سال گذشته ۱۶۰ هزار و ۵۲ دانش آموز در خراسان جنوبی تحصیل کردند.
زنگ شکوفه ها به مناسبت آغاز سال تحصیلی همزمان با سراسر کشور در مدارس ابتدایی خراسان جنوبی امروز (۳۱ شهریور) با حضور مسئولان، والدین دانش آموزان و کلاس اولی ها نواخته شد. 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله