مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه این کتابخانه مرکزی بیرجند مشکل تامین اعتبار دارد، گفت: با پیگیری‌هایی که انجام شد قرار است این کتابخانه ساخته شود .

محمدرضا رضایی  گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در خراسان جنوبی در تمامی مراکز شهرستان‌ها و شهرها و روستاهای بالای ۲۵۰۰ خانوار جمعیت کتابخانه دارد .

رضایی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۷۱ کتابخانه در استان فعال بوده که حدود ۵۸ هزار نفر عضو دارد، تصریح کرد: طی چهار سال اخیر بیشتر کتابخانه‌های موجود استان، حتی کتابخانه‌های نوساز با امکانات مناسب تجهیز شد.

وی  با بیان اینکه بیشتر کتابخانه‌های قدیمی نیز شاداب‌سازی و بروزسانی شد، افزود: بیشتر کتابخانه‌های قدیمی استان احیای مجدد شد .

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با اشاره به ساخت کتابخانه مرکزی استان، افزود: با پیگیری‌های انجام شده، مشکلات زمین این کتابخانه مرتفع شد .

رضایی با بیان اینکه این کتابخانه مشکل تامین اعتبار دارد، اظهار کرد: در حال حاضر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در اولویت دولت است، اما با پیگیری‌های انجام شده قرار است این کتابخانه ساخته شود .

وی با اشاره به اختصاص ۱۰ هزار متر مربع زمین برای احداث این پروژه، خاطرنشان کرد: استاندار خراسان جنوبی برای ساخت این کتابخانه پیگیری‌های لازم را انجام داده است .

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله