مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در این هفته فاز اول آزمایشگاه تشخیص مولکولی استان که یکی از زیرساخت‌های توسعه استان است افتتاح می‌شود، گفت: این پروژه از هفت سال گذشته با پیشرفت ۴۰ درصدی نیمه تمام مانده است .   

دکتر  محمد اصغرزاده، امروز(۲۹ مرداد)، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: کانونی در زمینه بیماری تب کریمه کنگو، تب مالت و هاری در استان وجود ندارد.

وی افزود: آموزش صحیح و همکاری بیش از پیش مردم با توجه به وجود کانون بیماری در سایر استان‌های همجوار تنها راه نگهداری این وضعیت است .

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: خیرین قبل از تقسیم گوشت قربانی مراحل پیش سرد گوشت را در دستور کار قرار دهند و در مرحله دوم افرادی که گوشت قربانی تحویل می‌گیرند، نسبت به پیش سرد گوشت قبل از خرد کردن آن اقدام کنند .
اصغرزاده با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۵۶ نفر در کشور آلوده به تب کریمه کنگو شدند و هشت نفر جان باختند، تصریح کرد: تمامی دام‌های وارد شده به استان توسط دامپزشکی رصد و قرنطینه می‌شوند و وارد کنندگان دام و طیور باید بدانند که دامپزشکی نسبت به سلامت مردم محکم ایستاده است .
وی اظهار کرد: برای رعایت هرچه بهتر الزامات ذبح و توزیع از پنج سال گذشته قصاب‌های استان در کلاس‌های آموزشی شرکت می‌کنند و برای آن‌ها شناسنامه بهداشتی صادر می‌شود .
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: صیانت و حراست از سلامت و سرمایه دامی استان با توجه به جنگ اقتصادی نیازمند حرکتی جهادی است.

اصغرزاده بیان کرد: دامپزشکی استان به صورت داوطلبانه و حضور در مناطق محروم اقدام به سم پاشی و معاینه دام‌ها می‌کند که این خدمات به طور کامل رایگان است .
وی گفت: با توجه به فرارسیدن هفته دولت ساختمان شبکه دامپزشکی بیرجند که سال گذشته در این هفته کلنگ زنی شد با اعتبار ۷۵۵ میلیون تومان و مساحت ۴۹۰ مترمربع به بهره برداری خواهد رسید .
وی ادامه داد: در این هفته فاز اول آزمایشگاه تشخیص مولکولی استان که یکی از زیرساخت‌های توسعه استان است با اعتبار ۵۵۰ میلیون تومان افتتاح می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار کرد: نرم افزار سلامت یار که به همت کارشناسان فناوری اطلاعات این مجموعه طراحی و در نمایشگاه الکامپ تهران با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد، رسما آغاز به کار می‌کند .
اصغرزاده از پیگیری‌های دامپزشکی در مورد تکمیل و تجهیز بزرگترین آزمایشگاه دامپزشکی شرق کشور خبر داد و گفت: ۴۰ درصد عملیات تکمیل این نمایشگاه در هفت سال گذشته انجام شده است و در دیداری که با رئیس سازمان برنامه بودجه صورت گرفت این طرح در اولویت استان قرار گرفته و امیدواریم سال ۹۷ به بهره برداری برسد .

وی تصریح کرد: کارکنان این اداره کل در روز عید سعید قربان در قالب ۳۳ اکیپ ثابت و ۳۳ اکیپ سیار حضور فعال خواهند داشت و ۱۴ ناظر ذبح شرعی دام در کشتارگاه‌های استان حضور دارند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: همکاری مردم مهم‌ترین راهکار برای رعایت مسائل بهداشتی در عید قربان است و این امر از بسیاری مشکلات احتمالی پیشگیری می‌کند .
اصغرزاده یادآور شد: دامپزشکی با نگاه مدیریت بحرانی و با اولویت مناطق محروم اقداماتی را در حوزه تامین نهاده‌های حمایتی انجام می‌دهد که امیدواریم نقش تعیین کننده‌ای در رسالت پیش روی دامپزشکی داشته باشد

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله