کارگاه ‌آموزشی نقاشی خط همزمان با دهه کرامت با حضور “محسن توسلی”، استاد برجسته این هنر مدرن ایرانی در بیرجند برگزار می‌شود.

 مهدی اسماعیلی مود اظهار کرد: در سال گذشته، انجمن خوشنویسان خراسان جنوبی از نظر فعالیت‌های فرهنگی و هنری و عملکرد موفق به کسب عنوان انجمن برتر در سطح کشور شد.

رئیس انجمن خوشنویسان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات فعلی این انجمن جذب هنرآموز است، افزود: از آنجایی که انجمن منبع درآمدی جز برگزاری کلاس‌های آموزشی ندارد، باید در این راستا گام‌های موثرتری برداریم.

اسماعیلی مود به برپایی چهار نمایشگاه آثار هنری خوشنویسان برجسته استان نیز در سال گذشته اشاره کرد و گفت: همچنین در سال گذشته کتاب “کلک خاوران” شامل؛ مجموعه آثار شکسته نستعلیق در مشهد رونمایی شد.

وی به برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در استان نیز در آذرماه امسال اشاره کرد و ادامه داد: در همین راستا برنامه‌های مختلفی از جمله کارگاه آموزشی خط نستعلیق با حضور استاد “اشرف صندوق‌آبادی” در ۳۰ خردادماه و کارگاه آموزشی نقاشی خط با حضور “محسن توسلی” استاد برجسته این هنر مدرن ایرانی همزمان با دهه کرامت در بیرجند برگزار می شود.

رئیس انجمن خوشنویسان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: همزمان با ۳۰ خردادماه جاری، نمایشگاه خوشنویسی سیاه مشق هنرمند “محمدرضا نیک اختر” از شاگردان استاد صندوق‌آبادی در محل نگارخانه سرو باغ اکبریه بیرجند گشایش می‌یابد.

نقاشی خط هنر مدرن ایرانی است که حدود ١٠٠ سال پیشینه دارد. متریال این هنر متفاوت و هر روز یک سبک جدید از آن بیرون می‌آید، این هنر تلفیقی از نقاشی، خوشنویسی و فضاهای گرافیکی است و به دلیل گرافیکی بودن آن طرفداران زیادی در دنیا دارد

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله