همزمان با هفته ملی کودک، کاروان نمادین کتابخانه های سیار روستایی و شهری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بیرجند به حرکت درآمد.
جمعی از کودکان و نوجوانان کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی امروز (۱۹ مهر) به همراه مدیرکل، کارکنان و مربیان مراکز فرهنگی هنری تحت پوشش این نهاد با آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند دیدار و گفتگو کردند.

 

در حاشیه این دیدار، حجت الاسلام عارفی مدیر دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از کتابخانه های سیار روستایی و شهر تحت پوشش کانون پرورش فکری استان بازدید کرد و بعد از آن حرکت نمادین این کتابخانه ها در خیابان های شهدا، ابوذر، پاسداران و بلوار شهید صیاد شیرازی انجام شد.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: در سطح استان ۱۰ کتابخانه سیار روستایی و شهری در شهرهای بیرجند، درمیان، قاین، نهبندان، بشرویه، طبس، خوسف و زیرکوه فعال است.

 

طاهره حمیدی با اشاره به اینکه همچنین ۲ کتابخانه پستی در شهرهای بیرجند و طبس مشغول ارائه خدمت به کودکان و نوجوانان است، افزود: ۱۳ هزار کودک در مناطق روستایی و عشایری خراسان جنوبی (در ۲۵۰ روستاهای استان) از خدمات کتابخانه های سیار روستایی و پستی بهره مند می شوند.

 

به گفته وی، هر کتابخانه روستایی به طور متوسط هر ۱۵ روز یکبار در روستاهای تحت پوشش خود حضور می یابد و علاوه بر ارائه کتب به کودکان و نوجوانان، فعالیت های دیگری از جمله آموزش های کاردستی، روخوانی و روانخوانی کتب، قصه گویی، برگزاری مسابقات و … را به اعضاء ارائه می دهد.

 

وی یادآور شد: ترویج فرهنگ مطالعه مفید در بین کودکان و نوجوانان و رساندن جدیدترین کتب چاپ شده در کانون پرورش فکری به کودکان و نوجوانان دورترین نقاط استان از جمله اهداف راه اندازی کتابخانه های سیار روستایی است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله