یادداشت اینستاگرامی  : مهندس علی ناصری فرماندار بیرجند

خبر زیر، هم جای خوشحالی دارد و هم جای ناراحتی:

نوبخت: ۵.۶ هزار میلیارد تومان برای توسعه سیستان وبلوچستان اختصاص یافت.
. معاون رئیس جمهوری: ?بالغ بر پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان با ۵۲ طرح در هفت حوزه برای شتاب بخشی به توسعه سیستان و بلوچستان به تصویب هیات دولت رسیده است./ایرنا .
.
این مبلغ جدای از اعتبارات سنواتی این استان در بودجه است. 
از اینکه به محرومیتهای سیستان و بلوچستان توجه شود، بسیار خرسندیم، اما جای این سوال هست که چرا اینهمه ردیف خاص توسعه ای برای آنجا و دریغ از یک ردیف جدید برای خراسان جنوبی؟.
.
حجم محرومیت در خراسان جنوبی، حتی بیخ گوش مرکز استان باور نکردنی است. آقای دکتر نمکی قبل از تصدی وزارت بهداشت و در زمان معاونت سازمان برنامه و بودجه از نزدیک به بیرجند و برخی از دیگر شهرهای استان سفر کرد و حجم محرومیتهای آموزشی، بهداشتی، زیربنایی و ورزشی در شهر بیرجند و حاشیه شهر را به عینه دید و تصدیق کرد که باید توجه “ویژه” به خراسان جنوبی بشود.
وقتی بیرجند اینچنین ارزیابی بشود، شهرهای دیگر استان که جای خود را دارند.
.

خراسان جنوبی هم به مانند سیستان و بلوچستان، عضو شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور است و نیازمند توجه ویژه.
پس باید سازمان برنامه و بودجه کشور، ردیفهای خاص و ویژه برای توسعه خراسان جنوبی ببیند. شرق کشور باید یکپارچه دیده شود، نه فقط سیستان.
به عنوان خادم مردم فهمیم مرکز استان خراسان جنوبی، اعلام می کنم آماده ام کارشناسان و تصمیم گیران سازمان برنامه را به نقاطی ببرم که بسیار محرومتر از دیگر نقاط کشور هستند.
محرومیت فقط به زندگی در چادر یا کپر نیست. وقتی نتوانی از مختصر بارندگی که میشود، قنات خشکیده روستا را با آبخیزداری احیا کنی، قطعا محروم هستی.
وقتی در مرکز استان مدرسه فرسوده تخریبی داریم و دانش آموزان در اتاقی که انباری بوده درس می خوانند، قطعا نیازمند اعتبار ویژه هستیم

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله