مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری پنجمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی استان در دی ماه امسال خبر داد

ناصر نبی زاده، گفت: پنجمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی خراسان جنوبی با هدف تولید آثار مطابق با شعار سال و کمک به افزایش کیفی آثار منتشر شده در رسانه‌های محلی برگزار می ‌شود.

وی ادامه داد: ایجاد فضای رقابتی در میان فعالان رسانه‌ای و تقدیر از روزنامه نگاران برتر استان، تمهید زمینه پویایی و نشاط مطبوعاتی و افزایش رقابت موثر و سازنده در تعالی و توسعه محتوایی مطبوعات استان از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در خصوص شرایط پذیرش در این جشنواره، افزود: تمام روزنامه نگاران شاغل و آزاد استان که در مطبوعات محلی، نمایندگی خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های اطلاع رسانی محلی و نمایندگی نشریات سراسری در استان فعالیت می‌کنند و عضویت خود را در سایت خانه مطبوعات به ثبت رسانده‌اند، می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

نبی زاده به بخش‌های این جشنواره اشاره کرد و اظهار کرد: این جشنواره در دو بخش حرفه‌ای شامل؛ سرمقاله و یادداشت، عکس، تیتر، خبر،‌گزارش و بخش موضوعی شامل؛ حمایت از کالای ایرانی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ایثار و شهادت و توسعه و ظرفیت‌های استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تنها رسانه‌های دارای پروانه فعالیت از هیات نظارت بر مطبوعات اجازه شرکت در این جشنواره را دارند،‌ افزود: متقاضیان می‌توانند حداکثر در دو رشته و در هر رشته با سه اثر در این جشنواره شرکت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه متقاضیان می‌توانند در بخش موضوعی با یک اثر در جشنواره شرکت کنند، تصریح کرد: برای شرکت در بخش تیتر، ارائه کل اثر الزامی است.

نبی زاده ادامه داد: آثار ارائه شده باید در فاصله زمانی اول آذر ۹۶ تا ۱۵ آذر ۹۷ تولید و در رسانه‌ها منتشر شده باشد.

وی با تاکید بر اینکه در هر بخش باید حداقل ۱۵ اثر ارسال شود تا آثار برای داوری به داوران ارائه شود، افزود: داوری آثار توسط اساتید کشوری معرفی شده از دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آخرین مهلت دریافت آثار ۱۷ آذرماه امسال تعیین شده است، خاطرنشان کرد: اختتامیه جشنواره همزمان با ۶ دی ماه امسال برگزار می‌شود.

نبی زاده یادآور شد: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۸ میلیون ریال به نفرات اول هر رشته در بخش حرفه‌ای، لوح تقدیر و مبلغ ۶ میلیون ریال به نفرات دوم در هر بخش حرفه‌ای، لوح تقدیر و مبلغ ۴ میلیون ریال به نفرات سوم در هر رشته بخش حرفه‌ای و تندیس جشنواره و‌ لوح تقدیر و مبلغ ۸ میلیون ریال به نفرات برتر بخش موضوعی اهدا خواهد شد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله