استاد دانشکده هنرهای زیبا گفت: هویت ایرانی ما یک نعمت است و باید با تمام وجود این هویت را حفظ کنیم احترام و اعتمادی که در دنیا به ما گذاشته می‌شود برگرفته از نام ایرانی بودن ما است .

 پروفسور احمد کامیابی مسک امروز (۱۱ آبان ماه) در آیین نکوداشت وی در تالار علامه فرزان بیرجند افزود: افتخار می‌کنم که بیرجندی هستم و اگر کتابهایم امروز در دانشگاه‌های مطرح جهان، مرجع است مدیون همین دیار و مرز و بوم هستم.

وی افزود: سواد کلید پیشرفت هر مملکتی است و اگر سواد برگرفته از ایمانی محکم باشد بدون شک به کمال خواهد رسید .

استاد دانشکده هنرهای زیبا با اشاره به اینکه در تاریخ ۵۶ ساله آموزگاریم در پیکار با بی‌سوادی بوده‌ام و برای ارتقاء سطح سواد هموطنانم کوشیده‌ام ادامه داد: آنچه امروز کسب کرده ام حاصل زحمات معلمان و تلاش شبانه روزی خودم بوده تا آنجا که ۲۵ سال از عمرم را برای تحقیق پاسخ یک سئوال و آن هم معنای « انتظار » در کشورهای مختلف دنیا صرف کردم تا به مفهوم واقعی همان یک کلمه برسم .

کامیابی مسک بیان کرد: کودکی را در روستایی گذراندم که امروز تعداد زیادی از محققان و دانشمندان معروف کشوری و جهانی از آنجا رشد کردند اما متاسفانه به دلیل شهر شدن آن نامی که نشان از دره رخش (درخش) داشت را به قهستان تغییر نام دادند .

وی یادآور شد: این در حالی است که تمامی کشورهای پیشرفته دنیا حتی با وقوع انقلاب هایی همچون فرانسه، اسم و نام های مکان ها را تغییر نداده‌اند .

استاد دانشکده هنرهای زیبا گفت: هویت ایرانی ما یک نعمت است و باید با تمام وجود این هویت را حفظ کنیم و مانند همیشه در قالب یک پیکر قرار گیریم .

 امروز ادبیات ایران در تمام دنیا طرفدار دارد و کتاب‌های مشاهیر ما به زبان‌های زنده دنیا ترجمه می‌شود و احترام و اعتمادی که در دنیا به ما گذاشته می‌شود برگرفته از نام ایرانی بودن ما است .

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله