نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: پرستاری به معنای صحیح آن رایحه ای از رحمت الهی و پرستاری مادر از فرزند تجلی رحمت خداست.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز شنبه در دیدار جمعی از پرستاران بیرجند به مناسبت سالروز میلاد حضرت زینب (س) افزود: روز پرستار الحق یک روز الهی است و این روز به شما و شغل شما اختصاص پیدا کرده است.
وی بیان کرد: همه موجودات از فرزند خود به زیبایی پرستاری می کنند چون مقوله پرستاری در نظام تکوین و خلقت وجود دارد.
امام جمعه بیرجند کلمه مقدس پرستاری را جلوه ای از رحمت خدا و بهترین عبادت ها دانست و گفت: عبادت فقط نماز و روزه نیست و آثار وضعی کار پرستاری دارای برکاتی است که در جنبه های رشد انسانی و بشری نقش دارد.
وی اظهار داشت: پرستاران مباشر کار خیر هستند و کار حسنه پرستاری را با هیچ چیز معامله نمی کنند که این توفیق بزرگی است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: آن دسته از افرادی که به معنی حقیقی راه سیر و سلوک را در پیش می گیرند و اولویت ها را عالمانه انتخاب می کنند، پرستاری را یکی از راه های رسیدن به این مقام بر می شمرند.
وی افزود: این شغل را با هیچ چیز عوض نکنید زیرا همه چیز از بین می رود اما خوبی ها و خدمات شما باقی خواهد ماند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مسئولان در هر ردیفی که هستند باید حکم نظام را پیاده کنند و هر مسئولی که خلاف آن عمل کند به نظام ظلم کرده اما فردی که به دنبال انجام کارهای خیر است، هیچ وقت منتظر دیگران نمی شود و این حسنه را با هیچ چیز معامله نمی کند.
وی ادامه داد: حضرت زینب (س) که بزرگ پرستار تاریخ است، نامگذاری روز پرستار با میلاد ایشان بسیار مناسب است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: همه اهل دقت، چه شیعه و چه غیرشیعه، چه مسلمان و چه غیرمسلمان باور دارند که جایگاه حضرت علی (ع) زینت آفزینش است.
وی اظهار داشت: زینب یعنی زینت پدر و با وجود حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س)، نامگذاری حضرت زینب یک نامگذاری آگاهانه است و دلیل آگاهانه بودن آن نیز امروز و پس از ۱۴۰۰ سال مشخص می شود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله