نشست خبری طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور با حضور اربابی مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی و اصحاب رسانه در محل اداره کل سلامت خراسان جنوبی برگزار شد.
طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور نیز در این نشست عنوان کرد: ۴۰ میلیون بیمه شده دارد که ۸۵ درصد از این جمعیت بیمه رایگان هستند.
وی با اشاره به اینکه حدود ۲ هزار و ۴۰۰ قلم دارو تحت پوشش بیمه سلامت است افزود: ۷۰ هزار بیمار خاص در کشور است که ۶۵۰ بیمار خاص در خراسان جنوبی می باشد. موهبتی با بیان اینکه ۴۴ هزار ارائه خدمت در کشور قرار داد منعقد شده است افزود: از این تعداد ۳۰۵ مرکز در خراسان جنوبی است. وی ادامه داد: یکی از مهمترین رویکردهای ما رفع همپوشانی است که تاکنون ۲ میلیون نفر همپوشانی شده اند.
موهبتی گفت: پایگاه بیمه شدگان درمان کشور به زودی زیرساخت های آن راه اندازی می شود و هدف از ایجاد این پایگاه هر خدمتی نیاز به استعلام این پایگاه دارد و همپوشانی دیگر ایجاد نمی شود.
وی ادامه داد: آیین نامه ارزیابی وسع در کمیسیون تخصصی هیئت دولت مصوب شد و از این طریق می توان افراد را شناسایی و بیمه کرد. مدیرعامل بیمه سلامت کشور تصریح کرد: ۹۰ درصد هزینه های تعرفه های دولتی را ما پرداخت می کنیم. وی حذف دفترچه در کلیه بیمارستان های دولتی انجام می شود و به زودی در بخش خصوصی هم انجام می شود. وی گفت: نسخه الکترونیکی در شهرستان بشرویه در حال اجرا است که به زودی ۳۰ درصد از شهرهای کشور را در سالجاری تحت پوشش قرار دهیم. موهبتی تاکید کرد: هر نسخه الکترونیکی شرط جنسیت، جنس و سن افراد را دارد و می توان از این طریق داروها و نسخ را کنترل کرد.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور خاطرنشان کرد: تا ۵۰۰ بیمارستان دولتی نسخه الکترونیکی در کشور اجرایی خواهد شد.
موهبتی با بیان اینکه بیش از یک میلیون نفر از جمعیت کمیته امداد به بیمه سلامت پیوستند افزود: ضرورتی ندارد که در ارائه خدمت مردم نشان دار شوند. وی از پوشش بیمه سلامت در زندان ها خبرداد و بیان کرد: رنج سلامت پیر و جوان و زندانی و غیر زندانی نمی شناسد و این لطف نظام جمهوری اسلامی و شان مقام عالی اسلام است. وی بیان کرد: به صراحت می توان اعلام کرد که هیچ محدودیتی برای بیمه مردم نداریم و اگر کسی بیمه ندارد کوتاهی خودش است.
موهبتی با اشاره به اینکه در حوزه مامایی استقبالی از بیمه سلامت نکردند گفت: همه موضوعات باید در شورای عالی بیمه مصوب شود که این موضوع عملیاتی نشد.
وی هدفمندکردن بیمه رایگان را یکی دیگر از برنامه های سازمان دانست و بیان کرد: ارجای سازمان الکترونیک به کاهش هزینه های ما کمک می کند. وی عدم افزایش هزینه های سازمان بیمه سلامت را برای اولین بار نوعی انقلاب دانست و عنوان کرد: نسخه الکترونیکی را در بیرجند اجرایی خواهد شد و تقویت دفاتر پیشخوان در اولویت ما است.
موهبتی تصریح کرد: ۵ بیماری خاص را تحت پوشش قرار می دهیم که به علت عدم افزایش اعتبارات نتوانستیم تعداد بیماری ها را تحت پوشش بدهیم و احتمال زیاد دارد که تعداد برگ های دفترچه های سالمندان را افزایش دهیم.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله