شورای اداری شهرستان نهبندان باحضور محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی و مدیران کل استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان نهبندان برگزار شد.

استاندار خراسان جنوبی نیز در شورای اداری شهرستان نهبندان بیان کرد: در سفر های شهرستانی خود اجراییتر و عملیاتی تر وارد شویم.

وی با بیان اینکه مسئولیت پیگیری های مسائل شهرستانی به معاونین واگذار شده است افزود: پایه بودجه ای استان ضعیف دیده شده است. وی با بیان اینکه کمترین پروژه های کشور متعلق به خراسان جنوبی است ادامه داد: براساس اولویت ها باید بودجه ناچیز استان را تخصیص دهیم. استاندار خراسان جنوبی با تاکید براینکه جذب اعتبارات ملی از طریق وزارت خانه های یکی از اولویت ها است خاطرنشان کرد: حتما تلاش کنند در راستای جذب اعتبارات ملی و حضور وزار و معاونین آنها در استان را فراهم کنند تا در تکمیل پروژه های استانی موثر باشد.

 

وی با بیان اینکه در ۴۰ ساله گذشته نظام جمهوری اسلامی خدمات خوبی برای شهرستان انجام شده است بیان کرد: متاسفانه اخبار حوزه راه ها باعث تاسف ما شده است که آمار نگران کننده ای در راه های نهبندان وجود دارد.

 وی به حوزه اب های شهرستان اشاره کرد و افزود: مشکلات بیکاری، معیشتی برای مردم این شهرستان ایجاده کرده است که در یک زمان بندی مشخص با بسیج کردن امکانات استانی و ملی مشکللات مردم را به ویژه روستاییان حل کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در مناطق محروم فرصت سوزی ها زیاد است که انتظار از همه مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی داریم که توان مضاعفی برای رفع مشکلات بگذارند تا شرمنده مردم نشویم.

معتمدیان خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی با ضرایب امنیتی بالایی که داریم استان امنی هستیم .

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: ۹۹ میلیون دلار در سرمایه گذاری خارجی رقم ناچیزی است که در استان جذب شده است و علت این جذب نبود زیرساخت های مناسب برای جذب سرمایه گذار است.

وی تاکید کرد: خراسان جنوبی می تواند به عسلویه معدنی تبدیل شود و شهرستان نهبندان یکی از اولویت های ما است.

معتمدیان با تاکید براینکه توسعه همه جانبه استان باید در اولویت همه به ویژه رسانه ها باشد بیان کرد: با وجود مردم ولایت مداری که در استان داریم می توانیم با زمان بندی مشخص و همکاری با یکدیگر به توسعه دست یابیم.

استاندارخراسان جنوبی گفت: با خام فروشی نباید این سرمایه ها را از دست بدهیم. وی افزود: شرکت برق ماموریت ویژه برای تامین برق این منطقه  معدنی نهبندان است .

وی با بیان اینکه ماندکاری مردم در مرزها موجب امنیت پایدار خواهد شد ادامه داد:  با توجه دولت و مجلس انتقال آب از دریای عمان از طریق سه استان اجرایی خواهد شد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله