زیرسوال بردن تمام زحمات یک مجموعه بزرگ بدون اطلاع و آگاهی دقیق جفا به حق مربیان، داوران، ورزشکاران و فعالان ورزشی استان می باشد انتقاد هایی که منجر به شناسایی نقاط ضعف عملکرد گردد پسندیده و  تلاش خواهد شدتا عملکرد هیات را بهبود نماییم.

درخصوص اظهارات جناب آقای خیاط که ناشی از شنیده ها و بعلت عدم حضور و فعالیت ایشان در سالیان گذشته می باشد. هیئت جودوی خراسان جنوبی در رشته ورزشی جوجیتسو فعالیتی نداشته و مکاتبات لازم با فدراسیون در خصوص برگزاری  دوره مربیگری و دان تطبیقی جوجیتسو  انجام و برنامه ریزی های لازم صورت پذیرفته است.

در خصوص انتخاب رئیس هیئت استان همانگونه که مستحضرید انتخابات هیات های ورزشی استانی بر اساس مقررات و ضوابط وزارت ورزش و جوانان انجام که در سه دوره متوالی از جمله سال ۹۴ رئیس فعلی هیئت با رای قاطع ۱۰۰% اعضا انتخاب گردیده اند .

در خصوص عملکرد شهرستان ها با تلاش مداوم علیرغم وجود مشکلات کمبود مربیان بومی ، هیئت شهرستان ها از جمله فردوس ، سرایان ، قاین ، نهبندان ، بیرجند و خوسف فعال می باشند که همه هیات های مذکور در خصوص عملکرد هیئت و اعضای کمیته ها به صورت مکتوب اعلام حمایت نموده اند .

۱ – در خصوص اظهارات آقای خیاط آنچه که بر همه آشکار است ایشان حداقل بیش از یک دهه گذشته فعالیتی نداشته و عملا هیچگونه انتقاد و پیشنهاد و نظری در سالیان مذکور ارائه ننموده و تنها در دو سه ماه گذشته با منتقدین همراهی نموده اند . آنچه که در عملکرد هیات های ورزش می بایست مورد توجه قرار گیرد نظارت بر فعالیت ها ، بر عهده اداره کل ورزش و جوانان می باشد هرچند اصل پاسخگویی پسندیده و مسئولین باید پاسخگو باشند اما سطح پاسخ در چار چوب مقررات و به افراد مسئول و ذیصلاح می بایست صورت پذیرد .

۲ – در خصوص تعطیلی کلاس های جودو و دفاع شخصی برابر نامه شماره ۱۰۳/۹۷/الف در تاریخ ۳۰/۰۲/۹۷ هیات شهرستان بیرجند برنامه های پیشنهادی کلاس های آموزشی مدرسه جودو به مربیان کتبی اعلام، تا جهت عقد قرار داد به دفتر هیات جودوی شهرستان مراجعه که متاسفانه هیچ یک از منتقدین (آقایان حسن کارکن ، قربانی نژاد ، فیاض زاده ) مراجعه ای  نداشته اند. ضمنا در خصوص تعطیلی کلاس ها به استحضار می رساند با برگزاری کلاس آقای فیاض زاده و آقای قربانی نژاد موافقت گردیده است آنچه در خصوص تامین امکانات ورزشی می باشد دو باشگاه اصلی و مرکزی مدرسه جودوی بیرجند واقع در استادیوم آزادی و باشگاه هلال احمر ، هر دو دارای دو تخته تاتامی و بیمه برای تمرین می باشند که در حال حاضر فعال و جودو دارای بهترین شرایط در رشته های ورزشی مشابه شهرستان می باشد . مضافا بر انکه در باشگاه شهید کوشه ای ، سالن ایثار و عفاف تمرینات جودو و دفاع شخصی برگزار می گردد .

در خصوص نظارت های مالی باستحضار می رساند نظارت ها توسط ذی حسابان , بازرسی اداره کل ورزش و سایر مراجع ذی صلاح با بررسی اسناد و مدارک مالی هیات های ورزشی بصورت سالانه صورت می پذیرد و هزینه در قالب فصل های مربوطه هزینه می گردد.

در خصوص اظهارات آقای حسن کارکن مسئولیت هیات جودوی شهرستان از سال ۱۳۸۸ تا شهریور ۱۳۹۵ بر عهده ایشان بوده است و چنانچه در این دوران هر گونه بی برنامگی و نارضایتی که اغلب موارد طرح شده در زمان تصدی ایشان بوده است ، بنابراین ایشان بیشترین سهم در مسئولیت پاسخگویی جامعه جودوی شهرستان را بر عهده دارند. لازم به ذکر است در مورخ ۲۵/۱/۹۵ نامبرده کتبا به ریاست هیات استان استعفای خویش را اعلام نموده که در نهایت با استعفای ایشان در شهریورماه موافقت گردید. پس از آقای کارکن، مسئولیت هیات شهرستان بر عهده استاد امیر عباس حسینی گذاشته شد که مطابق اظهارات آقای حسینی در زمان مسئولیت ایشان، منتقدین فعلی در هیچ یک از مسابقات شرکت و همراهی ننموده اندو حتی از حضور ورزشکاران خویش در عرصه های رقابتی ممانعت به عمل آورده اند . لازم به ذکر است پس از کناره گیری آقای کارکن از ریاست شهرستان ، ایشان طی حکمی به عنوان نایب رئیس هیئت جودوی استان منصوب گردید و چنانچه ایراد یا نقطه ضعفی ذکر می گردد در بیش از ۷ سال مسئولیت ایشان در سمت رئیس هیئت جودوی بیرجند و همچنین مسئولیت ایشان به عنوان نایب رئیس هیات استان بوده است .

در خصوص مدال آوری در سه سال گذشته بانوان استان دارای عناوین کشوری گردیده از آن جمله خانم ریحانه ضامن نایب قهرمان جوانان کشور و دعوت شده به اردوی تیم ملی و چهار عنوان سومی و یک مقام اول در منطقه و در سال ۹۶ کسب مقام سومی توسط خانم اعظم سامعی نیا و در سال جاری عنوان قهرمانی کشور توسط خانم سپیده طاهری کسب گردیده است

بر اساس اظهارات رئیس جودوی شهرستان بیرجند به اطلاع می رساند آقای کارکن جهت اعزام ، اعلام آمادگی ننموده و بدون هماهنگی با هیات جودوی شهرستان و بدون معرفی نامه اداره کل ورزش و جوانان در مسابقات با مسئولیت شخصی شرکت نموده است آنچه که نامبرده به عنوان عدم رعایت ضوابط اعلام می نماید ناشی از عدم همکاری و همراهی ایشان می باشد .
در خصوص اظهارات آقای فیاض زاده و فعالیت ایشان از سال ۱۳۸۳ به اطلاع می رساند. ایشان در سایر رشته های ورزشی رزمی فعالیت می نموده است که با توجه به سابقه ورزش های رزمی ایشان و درخواست کتبی آقای کارکن و مساعدت ویژه هیات استان حکم مربیگری دفاع شخصی و دان به ایشان اهدا گردیده است.
در خصوص اظهارات آقای قربانی نژاد ، مبنی بر ترمز بودن رییس هیات استان آنچه که قابل تامل است خود نامبرده سالیان طولانی دارای مسئولیت در کمیته آموزش و مربیان بوده و سالیان متمادی این سمت را بر عهده داشته است . چنانچه ضعفی در عملکرد می باشدآیا نامبرده هیچ سهمی را برعهده نخواهد داشت؟
در خصوص اظهارات یکی از مربیان بانوی محترم ، شایان ذکر است بیشترین حمایت لازم در ارتقای درجات از ایشان صورت پذیرفته که مستندات آن موجود می باشد . بنحوی که هیات استان مورد اعتراض کتبی سایر مربیان، قهرمانان و جودوکاران قرار گرفته است.
لازم به ذکر است بر اساس مستندات موجود فعالیت کلاس بانوان مورد نظر تنها در پنج ماه سال ۹۴ بوده است و مطابق اعلام کتبی رئیس هیات وقت شهرستان آقای حسینی و رئیس فعلی آقای قاسمی ایشان در سالیان گذشته هیچگونه فعالیتی در جودو نداشته اند.
در خصوص طرح استعداد یابی باستحضار می رساند با همکاری مدیریت آموزش و پرورش همه ساله این طرح در دو بخش دختران و پسران صورت پذیرفته ، که در جذب نیروهای مستعد نونهال و نوجوان کاملا مفید واقع گردیده است.
در پایان هیئت جودوی استان خود را بدون کاستی نمی داند و در جهت به حداقل رساندن این کمبود ها در تلاش است تا بتواند فضای بهتر از گذشته را برای جودو مهیا نماید اما به راستی این حجم انتقاد غیر منصفانه توسط تعداد افراد خاص در شهر بیرجند بر علیه هیئت جودوی استان جای سوال ندارد؟ امید است اینگونه منتقدان در راستای تعالی و پیشرفت ورزش با رعایت حفظ حرمت و کرامت ورزشکاران ، پیشکسوتان و خدمتگزاران نسبت به توسعه ورزش استان همراهی لازم را مبذول نمایند

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله