نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: قوه قضاییه از نظر تاثیرگذاری باید هیبت و هیمنه آن تقویت شود که حالت بازدارندگی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در دیدار با معاون اول قوه قضاییه افزود: وقتی کیفرها دقیقا مطابق با عمل اجرا شود اثر مطلوب دارد و اگر به اشتباه یا به عمد شکل خطا به خود بگیرد موجب تجری اهل فساد می شود.

وی اظهار داشت: قوه قضاییه برای تربیت جامعه نقش موثری دارد اما مشروط به شرایطی که اگر این شرایط از بین برود آثار آن هم از بین می رود.

وی یادآور شد: در روایات آمده که اگر حکم یا حدی به موقع انجام شود، در جامعه برکتش بیشتر از بارانی است که چهل شب ببارد، اگر انسان‌ها فاسد شوند زمین و آسمان فاسد می‌شوند اما یک شرط، اجرای به موقع حکم است چون باید جنبه تربیتی داشته باشد و هنوز در ذهن مردم و خطاکارها موضوع منعکس شده بلافاصله حکمش اجرا شود تا نقش پیشگیرانه داشته باشد.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: وقتی قضاوت ها سریع و همراه با دقت انجام شود ۲ بازتاب داشته و آن این است که مردم متوجه می شوند که فردی که خطا کرده به جزای عملش می‌رسد و وقتی در کار قضاوت خطایی نباشد افراد خطاکار نمی توانند احساس امنیت کنند و در افکار عمومی هم شکسته می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت: آنچه امروز در افکار عمومی محقق شده شرایط خوبی دارد و دزدها احساس ناامنی و مردم احساس امنیت می‌کنند و دیگر نباید شاهد باشیم که مسئولان رده بالا بیشتر حالت گزارش گونه صحبت کنند، سران سه قوه که با هم صحبت می کردند روز بعدش مقام معظم رهبری فرمودند شما گزارش دهنده نیستید چون کار مربوط به شماست و آن را اصلاح کنید.

وی افزود: هر روز در رسانه ها از دزدی و بی‌عدالتی و حقوق نجومی صحبت می شود و بعد از ۶ ماه دوباره همین موارد تکرار می‌شود که بازتاب این کار به دزدان اطمینان داده که هیچ خبری نیست اما وقتی بدانند همه چیز دقیق و جدی است همه دزدان می‌ترسند و امیدواریم همه کارها به موقع انجام شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: عنوان گام دوم انقلاب که در این مقطع مقام معظم رهبری فرمودند بسیار دقیق است و امروز مظلومان یمن، سوریه و عراق با برگ برنده پیروزی حرکت می کنند و کسانی که با نوای بیگانه رقصیدند و منویات کثیف آنها را در بین مسلمانان اجرا کردند دیگر جایی ندارند و در خود کشورهای غربی حکومت‌هایشان جایی بین مردم ندارند.

وی یادآور شد: فرانسه در شرایط بدتر از انگلیس است و ترامپ دیگری در انگلیس سرکار آمده و هنوز کارش را شروع نکرده علیه او تظاهرات می شود چون ثبات ندارند.

معاون اول قوه قضاییه عصر یکشنبه برای دیدار با مسئولان استان و معرفی رئیس کل جدید دادگستری خراسان جنوبی وارد بیرجند شد.

دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، دیدار با چهره‌های شاخص استانی و سخنرانی درخصوص گام دوم انقلاب اسلامی و موضوعات مرتبط با قوه قضاییه از دیگر برنامه‌های روز دوم سفر محسنی اژه‌ای به خراسان جنوبی است.

امروز با حضور معاون اول قوه قضائیه و مسئولان استانی از خدمات «علیرضا صیفی» قدردانی و حجت الاسلام «ابراهیم حمیدی» به عنوان رئیس کل جدید دادگستری خراسان جنوبی معرفی می‌شود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله