نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: اداره اوقاف باید با به روزرسانی و درآمدزا شدن وقفیات از آنها به بهترین نحو بهره برداری کند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز سه شنبه در دیدار مدیرکل و کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی به مناسبت هفته وقف تاکید کرد: این مهم باید بسیار حساب شده و با احتیاط انجام شود.
وی گفت: کارکنان اداره اوقاف وقفیاتی را که در دوران قدیم به عناوین مختلف خرید و فروش شدند، بیابند و محاکم قضایی هم در این زمینه همکاری کنند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: برخی وقفیات در گذشته به اجاره افراد درآمده است که این اجاره نامه ها باید تمدید و درآمد آنها به روز شود.
وی با بیان اینکه وقفیات ویران باید آباد و درآمدزا شوند تصریح کرد: درآمد حاصل از وقفیات کاملا شخصی است و متولیان امر باید درآمد حاصل از وقف را در جای تعیین شده واقف هزینه کنند زیرا کاسبی در امور وقف بسیار مسئولیت زا است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: اهمیت مساله وقف در اسلام بر کسی پوشیده نیست و از مصادیق بارز باقیات صالحات است.
وی با اشاره به اینکه پرونده اعمال انسان پس از مرگ بسته می شود افزود: وقف یکی از مواردی است که ثواب آن حتی پس از مرگ هم به انسان می رسد.
امام جمعه بیرجند اظهار داشت: وقف از دیرباز یکی از منابع رشد فرهنگی جامعه بوده است که پس از سلطه رضاخان و تسلط انگلیس بر ایران بسیاری از منابع وقف ضایع شد.
وی با بیان اینکه هنوز اوقاف از عملکرد انگلیس رنج می برد گفت: متولیان امر با اقدامی کارشناسی شده باید از این مرحله عبور کنند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: مرقد امامزادگان مکان مناسبی برای کارهای فرهنگی است و اداره اوقاف باید در این زمینه فعال تر شود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله