در روزهای پایانی سال، نشست خبری استاندار خراسان جنوبی با خبرنگاران استان برگزار شد. محور و پیام این نشست صمیمانه نیمروزه، تاکید بر وفاق، همدلی و هم‌افزایی برای توسعه همه جانبه استان بود. امروز هم، سخنان استاندار برگ تایید دیگری بر عملگرا بودن او برای مردم و خدمترسانی به آنان بود. به گفته وی، باید تمام مدیران استان خدمت‌رسانی  به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند. چرا که انقلاب ایران برای خدمت‌رسانی به مردم و ایجاد مردم‌سالاری پایه‌ریزی شده است. در این مدت کوتاه، هنگامی که شخص معتمدیان، به بین مردم سفر می‌کند و به سخنان آنان گوش می‌دهد، به الگویی برای سایر مدیران و مسئولین استانی در جهت خدمت‌رسانی تبدیل شده است که انجام آن برای دیگر مسئولان و مدیران، اما و اگر ندارد. معتمدیان در این نشست خبری، گزارشی از اقدامات انجام گرفته در طول استانداری خود در خراسان جنوبی ارائه داد. شاید به جرات بتوان گفت که اقدامات معتمدیان طی صد روز صدارت بر استانداری خراسان جنوبی، معادل چندین سال فعالیت برخی از دیگر همپایه‌های او در سالیان گذشته است. از جمله این فعالیت‌ها، بازدیدهای میدانی چندروزه از شهرستان‌های مرزی استان و نشست با مردم و مسئولان آن، دستور ساخت ده هزار منزل مسکونی در یک سال آینده، باز شدن مرز ، بازگشایی منطقه ویژه و سفر بهاری وزیر راه برای عملیات اجرایی راه آهن استان و گشودن دروازه تجاری منطقه ویژه استان با کشور همسایه افغانستان ، قرار دادن ویژه استان در استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی به مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار و اختصاص بیش از ۵۰۰۰ هزار میلیارد تومان برای حرکت چرخ توسعه و جذب سرمایه گذار و… است که همواره در دوره‌های قبلی با موانع جدی روبرو بود. معتمدیان در این مدت کوتاه، تصمیماتی زیادی را به عمل تبدیل کرد، ان هم با تاکید بر وفاق، همدلی و هم‌افزایی؛ چیزی که این سالها، خراسان جنوبی از ان به دور بوده است و امروز با یُمن ورود او رنگ و بویی دیگر گرفته است. مردی که هر چند دیر به این استان وارد شد اما امدنش استارت توسعه‌ای را زده است که سالهاست در پس حرف‌ها و عملکرد ناصواب مدیران استانی پنهان مانده بود. اما معتمدیان با جدیت شبانه‌روزی انرا محقق کرده است.

 

در این نشست صمیمی، معتمدیان درد دل اصحاب رسانه را شنید و با تاکید بر نقش رسانه‌ها در توسعه، خواستار ایجاد وفاق همه‌جانبه در راه معرفی داشته‌های  استان را کرد. داشته‌هایی که  می‌تواند استان را در عرصه ملی و جهانی معرفی کند. معتمدیان در جمع خبرنگاران، توسعه همه‌جانبه را کلید جذب سرمایه‌گذاری دانست. به همین جهت تاکید داشت که همه باید بر توسعه متمرکز شوند و در راه آن قدم بردارند.

 

در این نشست، استاندار خراسان جنوبی همچنین بر ایجاد نشاط بر اساس فرهنگ و خرده فرهنگ‌های استانی  و با توجه بر آموزه های دینی  اشاره و تاکید کرد که باید برای ارتقای روحیه نشاط و شادابی در استان، برنامه‌ریزی‌هایی صورت گیرد. وی نقش کارشناسان، فرهیختگان و نخبگان را نیز در این راه مهم و توسعه استان مورد تاکید  دانست.

 

 

 

 حال با این دیدگاه از سمت بالاترین مقام رسمی استان و تاکید وی بر ایجاد همدلی و اتحاد در بین تمام ارکان استان، از مسئولین، مردم و تاثیرگذاران سیاسی و اقتصادی در راه اعتلای توسعه استان، وظیفه همگانی است که پا به پای او و سایر مسئولین ذی ربط، همه در این مسیر گام برداریم و به دور از هر گونه تفرقه و تفرقه‌افکنی، تنها در مسیر توسعه استان قدم برداریم. چرا که نفع عمومی در توسعه استان است.

 

اما در این میان، نقش رسانه ها بر هیچ کس پوشیده نیست. رسانه های استان می توانند نقش موتور محرکه توسعه استان را داشته باشند. چرا که واسطه معتمد در میان مردم و مسئولین هستند. رسانه‌ها، نماینده مردم در نزد مسئولین و نماینده مسئولین در بین مردم هستند و علاوه بر آن می‌توانند  به عنوان کارشناس در کنار مسئولین استان قرار بگیرند و ما به عنوان رسانه، آمادگی خود را در گام اول برای ایجاد فضا و فرهنگ همدلی و سپس ایجاد و تحکیم آن در استان اعلام می‌داریم و امید داریم تا با ایجاد روابط نزدیکتر با در اختیار گرفتن آمار و اطلاعات شفاف و درست و به موقع از سوی  مدیران بخصوص روابط عمومی سازمان‌ها  چرخه وفاق را هر چه بیشتر مستحکم سازیم. امروز وظیفه همگانی است تا به درخواست استاندار مبنی بر وفاق همدلی و هم افزایی برای توسعه استان صحه بگذاریم.

 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله