چهارده سال است که خراسان جنوبی به عنوان استانی مستقل در نقشه جغرافیای کشور مطرح شده است و چهارده سال است که وعده دو بانده شدن جاده‌های استان به عنوان وعده‌ای دهن پرکن توسط مسئولین به زبان آورده می‌شود. اما خبری از تحقق این وعده‌ها در هیچ برهه‌ای از این تاریخ چهارده ساله نیست. آن هم استانی که کریدور  زوار امام رضا (ع) است. استانی که راه ارتباطی و ترانزیت شرق کشور است. استانی که دارای بیشترین مرز مشترک با کشور افغانستان است. ولی دریغ از جاده‌های استاندارد در این استان.

این که چرا فعالیت‌های زیرساختی در این استان، این گونه با مشکل روبرو است، نقطه ابهامی است که این روزها تبدیل به علامت سوال بزرگی برای مردم شده است. این که چرا مسئولی پیدا نمی‌شود که برای همیشه این مشکل استان را رفع کند هم سوال بزرگتری است که بی‌جواب مانده است. در پی تصادفات سنگینی که باعث داغدار شدن عده زیادی از هموطنانمان در این جاده‌ها شده است، چرا باز هم مسئولین وعده‌های تهی می‌دهند و غافلند  از این که ممکن است یکی از عزیزانشان نیز قربانیان این حوادث شوند. از آنجایی که این استان، از دیرباز با مسئولینی روبرو بوده که جریان فکری و سیاسی‌شان برایشان مهمتر از مردم بوده است، لاجرم رسیدن به این نقطه در استان، امری به دور از پیش‌بینی نیست. ولی چرا باید منافع سیاسی و خطی مسئولان، ارجح‌تر از خون مردم بی‌گناه باشد؟ آن هم مردمی که خدمت به آنان، شعار انتخاباتی همه مسئولان است. آیا این خود، سندی بر کم‌کاری این دسته از مسئولین نیست؟

حداقل برای چندمین بار است که در این رسانه، نقدهایی بر وضعیت جاده‌های استان و وضعیت حمل و نقل آن نگاشته می‌شود، اما دریغ از عکس‌العملی از سمت مسئولین. از آنجایی که این امر روزی بر گردن نمایندگان بود و روزی بر گردن استاندار و روزی دیگر بر عهده فلان وزارتخانه، اینجاست که مردم گم هستند و دستشان به کسی نمی‌رسد که از دردهای این استان بگویند، از تفاوت‌های این استان با دیگر استان‌های کشور. اینجاست که نظارت پیوسته می‌طلبد که آن هم در نازل‌ترین حد ممکن خود است.

اما اگر مسئولین به فکر مردم این استان هستند، نباید در این امر درنگ کنند، کلیه مقامات سیاسی استان باید دخیل این ماجرا شوند و دلایل این تعلل را از دستگاه ذی‌ربط خواستار شوند. خود بیشتر بر این مساله واقف هستید که بدون نظارت بر عملکرد ارگان‌ها و سازمان‌ها و بدون پایش عملکرد آنان، کاری از پیش نخواهد رفت و پاسخگویی هم وجود نخواهد داشت. پس در جایی که دست مردم شریف این استان برای حل این مشکل، تنها بر دامن شما مقامات و مسئولین بالامقام استانی و کشوری است، برای رفع این مشکل قدمی بردارید. باشد که با این کار نام نیکی از خود بر جای بگذارید.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله