وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سرداران شهید، ایثارگران و جانبازانی که هنوز هم پایمردی و سرافرازی آنان باعث اقتدار نظام است، الگوهای خوب و مطمئن برای جوانان و مردم هستن

منصور غلامی روز شنبه در اجلاسیه شهدای اساتید و دانشجو خراسان جنوبی در حسینیه جماران بیرجند افزود: تعداد زیادی از قشر دانشجو و دانش آموز در زمان جنگ شهید شدند که جایگاه آنان همیشه بین دانشگاهیان محترم است و اهل دانش و تقوا ادامه دهنده مسیر آنها خواهند بود. 
وی با گرامیداشت یاد سردار شهید همدانی گفت: چند دفعه از نزدیک با این شهید گرانقدر دیدار داشتم و امیدوارم نگاه مهربان این شهید بر ما اثر ماندگار داشته باشد. 
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: با توجه به سابقه ایثارگری در شهر بیرجند شهدای دانشجو نیز بین شهیدان این استان دیده می شود که اکنون یاد آنان در دانشگاه ها گرامی داشته می شود.
وی با تاکید بر اینکه یاد شهدا باید در ماموریت و برنامه پیش روی جوانان وجود داشته باشد افزود: باید این یادواره ها را به عنوان یک فرصت قدر بدانیم. 
غلامی با اشاره به جایگاه والای شهدا گفت: این یادواره ها تذکری به جامعه است تا افراد را در مسیر و راه آرمان های شهدا حفظ کند. 
وی با ابراز امیدواری از اینکه دعای شهدا پشتیبان دست اندرکاران این مناسبت ها باشد افزود: رییس دانشگاه بیرجند نیز از رزمندگان جوان دوران جنگ است که همرزمانش آرپیچی زدن هایش را از یاد نمی برند.
رییس دانشگاه بیرجند نیز در این آیین گفت: برای اجرایی کردن آرمان شهدا در زندگی شخصی و اجتماعی باید خدمت صادقانه و بی منت کرد.
احمد خامسان اظهار داشت: تمامی سکانداران دانشگاه های استان زمانی در صف اول جبهه ها کنار شهدا بودند و بعد از جنگ هم در عرصه علم قدم نهادند. 
وی با ابراز امیدواری به پیشرفت روزافزون دانشگاه ها به دانشجویان توصیه کرد: با جدیت درس بخوانند و به دنبال تخصصی باشند که بتوانند ادامه دهنده راهشان باشند.
اجلاسیه شهدای اساتید و دانشجو خراسان جنوبی از برنامه های کنگره ملی ۲ هزار شهید استان امروز (شنبه) با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان و دانشگاهیان برگزار شد. 
۷۱ شهید دانشجو از خراسان جنوبی داریم که خانواده ۶۱ شهید در استان هستند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عصر جمعه وارد بیرجند شد و چهار طرح عمرانی را در دانشگاه بیرجند افتتاح کرد.
منصور غلامی امروز (شنبه) در دومین روز سفرش به خراسان جنوبی ضمن شرکت در اجلاسیه شهدای اساتید و دانشجو خراسان جنوبی، از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان بازدید می کند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله