وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۲۰ اورژانس در کشور نوسازی، بازسازی و تجهیز شده‌اند.
 سید حسن قاضی زاده هاشمی، امروز(۱۵ شهریور)، در جمع خبرنگاران با اشاره به تجهیز اورژانس‌های کشور، اظهار کرد: این گونه خدمات پزشکی مایه خوشحالی است و شهرستان‌هایی که در حاشیه کشور هستند و هزاران کیلومتر با مرکز فاصله دارند شیک ترین اورژانس‌ها در این شهرها طراحی شده است.

وی با بیان اینکه به روزترین تجهیزات روز دنیا در این اورژانس‌ها قرار دارد، افزود: باید خدمات درمانی را ارتقا دهیم و اگر این خدمات خوب دولت تا چند سال آینده ادامه پیدا کند اتفاقات خوبی صورت می‌گیرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: بسیاری از اورژانس‌هایی که در کشور از قبل ساخته شده بود و فرسوده بودند بهسازی شدند.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه امیدواریم این مسیر وزارت بهداشت در کشور ادامه پیدا کند، اظهار کرد: علی رغم تمام مشکلاتی که در کشور وجود دارد اما دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سطح ملی خوب و از نظر دانشگاهی عالی عمل کرده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین آزمون‌ها ورود به حوزه‌های تخصصی است که دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حوزه تخصصی دستیاری رتبه دوم دارد و در حوزه پژوهشی ممتاز است.

قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید تخت‌های بیمارستانی با کیفیت خوب و تجهیزات عالی در بسیاری از شهرها اضافه شده و ما ۳۰ درصد ظرفیت نیروهای بومی را به خراسان جنوبی اختصاص دادیم تا این نیروها در رشته‌های مختلف تخصص و فوق تخصص کسب کنند و در همین استان خدمت کنند و نیازی به اعزام فوق تخصص به استان نباشد‌.
 
کارنامه عالی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۲۰ اورژانس در کشور نوسازی، بازسازی و تجهیز شده‌اند، یادآور شد: کارنامه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عالی است و کارنامه وزارت بهداشت نیز خوب است که البته با سطح مطلوب فاصله دارد که علت عمده آن نیز عقب افتادگی مزمن بوده که در استان مرزی خراسان جنوبی وجود دارد.
۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله