نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: ورزشکاران ایرانی از دوران باستان افرادی با سعه صدر و اخلاق مدار بودند و کمی تحمل از نقطه ضعف های امروز در ورزش قهرمانی کشور است که باید رفع شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در دیدار مدیرکل ورزش و جوانان و روسای هیات های ورزشی استان خراسان جنوبی افزود: ورزش قهرمانی به دلیل سختی و رقابت پذیری احساسات و عوارض دارد اما در هر دو بخش همگانی و قهرمانی آنچه در فرهنگ ورزش ایرانی و اسلامی ما از قدیم بوده این است که ورزشکار همانطور که از نظر بدنی قدرتمند است به لحاظ روحی و تحمل پذیری هم باید قوی باشد. 
وی اظهار داشت: ورزش همگانی فراگیر است و قشرهای مختلف در هر کار، شغل و رشته ای که دارند وقتی سالم باشند یعنی همه امور سالم می شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: رشته قهرمانی شرایط می خواهد یعنی اهمیت خاص دارد چون برد و باخت در این حوزه فقط به شخص برنگشته بلکه به جامعه و نظام بر می گردد.
وی بیان کرد: جانبازان و آزادگان در سال هایی که زیر شکنجه صدام بودند دشمن را زیر شکنجه خسته کردند و قهرمان این صحنه مرحوم آیت الله ابوترابی بود که حتی شکنجه گر او هم در نهایت در ردیف مریدانش شد و این قوت روح است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: از مسئولان عراقی پرسیده شد که ایران با اسیران عراقی در کشورش رفتار خوبی دارد اما شما با اسیران ایرانی بدرفتاری می کنید و آن مقام عراقی پاسخ داد که ایران بعد از تبادل اسیران بین دو کشور ۵۰ هزار عالم و شیخ به ما تحویل می دهد.
وی افزود: یعنی کسانی که تحت تاثیر فکر توحیدی درآمدند و به دلیل عملکرد خوب ایرانی ها اندیشه آنها اندیشه انقلاب اسلامی است. 
امام جمعه بیرجند اظهار داشت: تن پروری به معنای لذت طلبی، راحت طبی و مفت خوری است اما پرورش تن و تربیت بدن به معنای رشد استعدادهای بدن به عنوان امانت الهی است که در همه زندگی فردی، اجتماعی، مادی و معنوی کاربرد دارد.
وی افزود: فردی که تن را فقط برای راحت طلبی که موجب تخریب همه استعدادهاست بکار ببرد با تربیت بدن به معنای بروز و ظهور استعدادها متفاوت است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: رشد استعدادهای بدن به تلاش و تمرین نیاز دارد و کلمه عربی ریاضت به تحمل مشکلاتی می گویند که شخص هدفمند برای رشد بدن انجام می دهد و این ریاضت در مورد مسائل معنوی و پرورش روح هم مصداق پیدا می کند.
وی بیان کرد: آنچه در تربیت بدن حاصل می شود با وجود نتایج بالفعل آن هدف نهایی نیست چون بدن امانت خداست و باید آن را سالم نگه داشت اما آنچه به بدن ارزش می دهد هدف های انسانی است که شامل دیگر امور می شود.
وی گفت: کسی که قوی است می تواند تولید یا جهاد کند چون از موجود ضعیف کاری ساخته نیست و در هر دو بخش ورزش همگانی و ورزش قهرمانی باید بدن آماده باشد.
۲۶ مهر تا دوم آبان هر سال هفته تربیت بدنی و ورزش نام دارد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله