رئیس سازمان مدیریت حمل ونقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: در حال حاضر ۵۰۲ ایستگاه اتوبوس و تاکسی در سطح شهر بیرجند وجود دارد.

 یدالله غلام پور  در جلسه بررسی وضعیت ایستگاه های ناوگان حمل و نقل درون شهری اظهار کرد: با توجه به اینکه روزانه هزاران نفر مسافر از اتوبوس استفاده می‌کنند و احداث ایستگاه‌های اتوبوس شهری با رعایت استانداردها و به تعداد لازم اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه ایستگاه‌های اتوبوس جاذب جمعیت است، افزود: طراحی ایستگاه‌های اتوبوس باید به گونه‌ای باشد که مردم را به سمت استفاده از حمل و نقل عمومی سوق دهد.

رئیس سازمان مدیریت حمل ونقل بار و مسافر شهرداری بیرجند با اشاره به اینکه تعداد ۳۲۲ ایستگاه اتوبوس در سطح شهر وجود دارد، تصریح کرد: همچنین در حال حاضر ۱۸۰ ایستگاه تاکسی در سطح شهر وجود دارد.

غلامپور از  ۱۷۰ ایستگاه اتوبوس دارای سایبان خبر داد و ادامه داد: نصب سایبان ایستگاه اتوبوس در ایستگاه‌هایی که مسافر در انتظار اتوبوس است صورت می‌پذیرد لذا با بررسی‌های صورت گرفته تعداد ۱۰۰ ایستگاه در سطح شهر نیاز به سایبان دارد.

وی تعداد ایستگاه‌های تاکسی سایبان دار را نیز شش مورد دانست و یادآور شد: جانمایی ایستگاه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس و تاکسی باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر افزایش دسترسی مسافران، زمان سفرهای درون شهری را نیز کاهش دهد.
۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله