نخستین جلسه شورای علمی و مشورتی شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی در سال جاری با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سایر اعضاء برگزار شد.

نخستین جلسه شورای علمی و مشورتی شورای فرهنگ عمومی استان در سال جاری با دستور کار طرح رصد یا شناسایی اولویت های فرهنگی شهرستان های استان،طرح رونق تولید و عملیاتی کردن شعار سال و طرح بانوان آفتاب در قالب اجرا و عملیاتی در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند برگزار شد.

ناصر نبی زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم در این جلسه ضمن بیان گزارشی از اقدامات صورت گرفته پیرامون شورای فرهنگ عمومی در سالجاری بر برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد و اظهار امیدواری کرد با تلاش و درایت اعضا گارگروه ها بتوانیم جلسات شورای فرهنگ عمومی استان را به صورت منسجم برگزار نماییم تا بتوانیم گام های مثبتی در جهت توسعه فرهنگ استان برداریم.

وی گفت: شورای فرهنگ عمومی، بالاترین نظام تصمیم گیری فرهنگی هر شهرستان و استان است و در نتیجه، وظیفه بررسی، هماهنگی و سنجش امور فرهنگی را دارد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به وظایف شورای فرهنگ عمومی یادآور شد: همه فعالیت‌ها باید پیوست فرهنگی داشته باشد و دستورکار جلسات شورای فرهنگ عمومی، باید براساس تصمیم کارگروهای مشورتی این شورا انجام و برگزار شود.

وی با بیان اینکه مؤلفات کلان استان در شورای علمی مشورتی مطرح و پس از آن به صحن شورای فرهنگ عمومی می‌آید افزود: طبق آنچه که توسط شورای فرهنگ عمومی به ما ابلاغ شده برنامه‌ها باید در قالب شناسایی و ارزیابی عملی، پیش‌بینی و رصد موضوعات اجتماعی و فرهنگی فراگیر استان، شناسایی سنجش استعدادها و توانمندی‌های فرهنگی استان، تهیه تدوین پیشنهاد طرح‌های عملیاتی و کاربردی برای بهبود شاخص‌های فرهنگ عمومی استان، اتخاذ شیوه‌های تشویقی در استان به منظور شکوفایی فرهنگ عمومی در ابعاد مختلف و ارزیابی روند اجرایی سیاست‌ها و برنامه‌های فرهنگی استان باشد.

لازم به ذکر است؛در این جلسه اعضاء جلسه به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود پیرامون دستور کار جلسه پرداختند که در پایان موضوعات مذکور به کمیته های تخصصی جهت بحث و تبادل نظر ارجاع داده شد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله