➖دکتر احمد خامسان سرپرست دانشگاه بیرجند  با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار کرد : دانشگاه بیرجند به عنوان دانشگاه مادر و نماد آموزش عالی استان خراسان جنوبی وظیفه خود می داند که الگوسازی خوبی برای جوانان این منطقه داشته باشد که افرادی می توانند در این خطه رشد کنند و منشا خدمات ارزنده ای باشند.
➖دکتر خامسان با اشاره به این که آنچه از مقام علمی خاندان راشد محصل مهم تر و بارزتر است، منش و اخلاق آنها است؛ گفت : امیدوارم با برگزاری این گونه همایش ها بتوانیم نسل جوان را به آینده امیدوار کنیم و با معرفی الگوها نشان دهیم که با پشتکار و سخت کوشی، حتی با شرایط دشوار و امکانات محدود هم می توان به مدارج عالی دست یافت.
➖دکتر سید سعیدرضا احمدی زاده، سرپرست بنیاد نحبگان خراسان جنوبی نیز در این نشست خبری با بیان این که این همایش با همکاری مشترک دانشگاه بیرجند و بنیاد ملی نخبگان برگزار می شود گفت : هدف اصلی بنیاد از برگزاری این همایش، الگوسازی، هویت سازی و معرفی بیرجند به عنوان شهر علم و ادب و ایمان است.
➖وی انتشار کتاب ارج نامه، حاوی پیام های بزرگان و کتاب طواف شمع، حاوی متن سخنرانی های همایش را از برنامه های بنیاد نخبگان خراسان جنوبی ذکر کرد.
➖دکتر سید محمد حسین قریشی، دبیر اجرایی همایش با بیان این که در همایش نکوداشت خادمان علم و فرهنگ از مقام علمی و معنوی خاندان راشد محصل شامل مرحوم شیخ محمد حسین راشد، از علمای بزرگ بیرجند و پنج فرزند دانشمند او محمد رضا، محمد تقی، محمد حسن، جلیل و مرحوم محمد علی راشد محصل تجلیل می شود؛ گفت : فروتنی و تواضع این اساتید درس خوبی برای جامعه جوان و علمی کشور است.
➖وی افزود : این مراسم با حضور شخصیت های ملی از سراسر کشور و مهمانانی از خارج کشور برگزار می شود.
➖دکتر ابراهیم محمدی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و دبیر علمی همایش، حضور دانشجویان در برگزاری همایش نکوداشت خادمان علم و فرهنگ، در قالب گروه های منسجم و فعال از انجمن های علمی دانشجویی را پررنگ عنوان کرد و تاکید نمود : بدنه دانشجویی نه به عنوان مخاطب، بلکه به عنوان مجری در برگزاری همایش نقش دارد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله