مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: هفته کتاب بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و فرهنگ سازی ایجاد ارتباط کتاب بین آحاد مختلف مردم است.

ناصر نبی زاده در نشست هم اندیشی بزرگداشت هفته کتاب با بیان اینکه کتاب یکی از عناصر مهم و اساسی در حوزه فرهنگی است افزود: هفته کتاب باید بستر مناسبی برای معرفی کتاب و کتابخوانی باشد.
وی با تبریک هفته کتاب به فعالان این حوزه گفت: هر سال در آبان ماه و با نزدیک شدن هفته کتاب برنامه های متنوعی برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و کمک به ارتقای سرانه مطالعه برگزار می شود تا بتواند گامی مناسب در راستای آشنایی جوانان و نوجوانان و عموم مردم با کتاب و مطالعه باشد و به ارتقای سرانه مطالعه و افزایش رشد فرهنگی کمک کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: امیدواریم امسال نیر بتوانیم برنامه های خوبی با همکاری دستگاه های اجرایی در استان برگزار کنیم.
وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت های موجود در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی حداکثر استفاده را ببریم گفت: خیلی از چیزهای بلااستفاده و کمتر استفاده داریم که اگر این موارد را در اختیار ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی قرار دهیم، همین موجودی یک موجودیت قابل توجه می شود.
نبی زاده با اشاره به نرخ پایین مطالعه و دیگر مشکلات از جمله گرانی کتاب در کشورمان گفت: برگزاری این جلسات ستادی به منظور گرامیداشت هفته‌ای از جمله هفته کتاب بصورت نمادین است تا شور و اشتیاق در سایه برنامه ریزی و اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی و اجتماعی در جامعه اتفاق بیفتد.
وی حمایت از ناشران، مولفان، نویسندگان و کسانی که در حوزه کتاب فعالیت می کنند را مهم برشمرد و افزود: اگر کشوری بخواهد رشد و توسعه همه‌جانبه و پایدار داشته باشد باید در آن تحقیق و پژوهش صورت گیرد و تحقیق و پژوهش زمانی در کشور محقق می‌شود که مطالعه کافی وجود داشته باشد پس با اهمیت و جایگاهی که مطالعه دارد باید تلاش کنیم تا سرانه مطالعه در کشور افزایش پیدا کند.
وی با اشاره به برگزاری هرچه بهتر برنامه های هفته کتاب، بر هم افزایی و کاربردی کردن برنامه ها در جهت فرهنگ کتاب و کتابخوانی در زندگی روزمره مردم تاکید کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به برنامه های این اداره کل در هفته کتاب و کتابخوانی (٢۴ تا ٣٠ آبان ماه جاری) اشاره کرد و گفت: مراسم بزرگداشت هفته کتاب، رونمایی از کتاب، برپایی جلسات جام باشگاه های کتاب، اهدای کتاب، شب شعر، حافظ خوانی، قصه گویی، مسابقات فرهنگی و هنری با موضوع کتاب، برپایی کارگاه های آموزشی، نمایشگاه های کتاب و معرفی تازه های کتاب از اهم برنامه ها در این ایام خواهد بود.
این نشست با حضور دیگر نمایندگان دستگاه های اجرایی فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی برای برپایی برنامه های هفته کتاب در محل سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی برگزار شد.
ارائه پیشنهاداتی توسط اعضای جلسه برای توسعه و ترویج فرهنگ کناب و کتابخوانی و برگزاری بهتر برنامه های این هفته از بخش‌های بعدی این نشست بود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله