بسم الله الرحمن الرحیم

باسلام و درود به روح ملکوتی امام راحل، شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و صحت وسلامتی مقام معظم رهبری وتوفیق روز افزون برای همه خدمت گزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی و باسلام ودرودبه ملت سرافراز ایران و مردم مومن و متعهد شهرستان های نهبندان و سربیشه.

در شرایط فعلی که دشمنان قسم خورده ایران اسلامی تمام تلاششان را برای ضربه زدن به اقتصاد ایران جمع نموده اند و سعی دارند مردم ایران را نسبت به کشور و مسئولین نظام بی اعتماد نمایند ،بیش از هر زمان دیگری نیازمند انسجام ملی و استفاده از نخبگان در جایگاه واقعی یشان بدون هیچ معذوریت سیاسی هستیم. در حال حاضر باید مسئولان کشور صداقت و شفافیت با مردم را پیشه کنند که این مهم قطعا بهترین سرمایه برای مدیریت مشکلات کشور خواهد بود.

توسعه نیافتگی استان خراسان جنوبی و شهرستان های نهبندان و سربیشه که به علم، همت و ایمان مردمانش شهرت دارد دو وجه دارد که با توجه به اینکه این دو وجه آفت تمامی مناطق محروم کشور است ضرورت دارد که توجه ویژه ای به آن داشت.

اول اینکه وجود نیروی انسانی متخصص، منابع طبیعی و معدنی سرشار، موقعیت تاریخی و گردشگری، شاهراه مواصلاتی شرق کشور و گذرگاه رسمی صادراتی و اهمیت استراتژیک امنیتی و سیاسی این استان , و حوزه انتخبیه اینجانب پتانسیل ویژه ای است که می توانست به عنوان زیربنای توسعه، این منطقه را به عنوان پایلوت طرح های اقتصادی و توسعه ای در کشور قرار دهد که متاسفانه عدم توجه دولت ها در ایجاد زیرساخت های مناسب با ظرفیت های منطقه ای، عقب ماندگی این منطقه را در پی داشته است که از رئیس جمهور محترم خواهشمندم در هیات دولت به این مهم توجه ویژه نمایند.

دوم عدم شناساندن این ظرفیت ها به بخش خصوصی و سرمایه گذاران است، که به همت مدیران میانی و بالایی استان نیاز دارد.در حال حاضر مهم ترین نیاز کشور و بالاخص استان خراسان جنوبی آموزش مهارت برای تولید و استفاده از ظرفیت های منطقه ای به مردم است که قطعا نیازمند ورود دولت و سازمان های مسئول به تامین اعتبار و تجهیز واحد های شهرستانی است.

 

آقای رئیس جمهور: مشکل #عقب_ماندگی_شرق_کشور، در نظام بودجه ریزی وبرنامه ریزی و البته عدم توازن منطقه ای است. لذا تقاضا دارم   با توجه به محرومیت شدید  شهرستان های نهبندان و سربیشه به عنوان اولین اقدام در راستای توانمند سازی این مناطق با معافیت مالیاتی، مشوق های اقتصادی و با دادن امتیازات ویژه به نهاد های حمایتی و موسسات وابسته به دولت و همچنین با افزایش اختیارات استانداران و فرمانداران درمناطق کمتر توسعه یافته، زمینه را برای تحرک اقتصادی این مناطق فراهم کنید.به عنوان نمونه پیشنهاد می شود اخذ استعلامات ۱۴ گانه در طرح های تولیدی نه توسط سرمایه گذار بلکه توسط دستگاه صادر کننده مجوز انجام شود

آقای رئیس جمهور اجرایی نشدن مصوبات سفر مقام معظم رهبری وطرح توسعه شهرستان نهبندان و سربیشه که در سال۸۲ به تصویب هیئت دولت رسیده همچون بازگشایی کامل بازارچه مرزی دوکوهانه ،ارتقاءفرمانداری نهبندان به فرمانداری ویژه، ارتقا دهستان عربخانه به بخش سرداران عربخانه و همچنین فراهم آوردن زیرساخت های توسعه ای شهرستان های نهبندان و سربیشه، مانع اصلی پیشرفت این منطقه و البته منجر به شدیدترین مهاجرت کشور با حدود کاهش ۱۰ درصدی جمعیت در نهبندان در ۵ سال گذشته شده است.
وزیر محترم نیرو: عدم وجود زیر ساختهای برق صنعتی در شهرستان های نهبندان و سربیشه وبحران آب در استان خراسان جنوبی بسیار جدی است. با این تخصیص اعتبارات حداقل ۳۰ سال طول خواهد کشید که بتوان آب شرب مردم روستا ها را تامین کنیم و از توزیع تانکری آب رهایی یابیم. عدم تدبیر برای کاهش خسارات ناشی از خشکسالی ۱۹ ساله، عدم تلاش در بارور کردن ابرها، عدم احداث سدهای خاکی و تعلل در انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور از دلایل تعلل مسئولین مربوطه می باشد .
وزیر محترم جهاد کشاورزی : ایجاد ستاد احیای قنوات ، تسریع در حل اراضی ملی شده مردم ، ، تامین علوفه یارانه دار، زدن بندهای خاکی و اجرای طرح های آبخوان داری در حفظ روان آب ها و تغذیه بیش از ۶۰۰۰ قنات استان خراسان جنوبی از اهم خواسته های مردم شریف این منطقه است.

وزیر محترم بهداشت : با وجود دستور حضرتعالی و پیگیری های متعدد هنوز دستگاه سی تی اسکن به شهرستان نهبندان که در چهارراه مرگ شرق کشور قرار دارد نرسیده است .

وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی :رسیدگی به صندوقهای بازنشستگان کشوری ،لشکری وتامین اجتماعی ،تسریع در هم ترازی حقوق بازنشستگان باشاغلین، احداث خانه امید در شهرستان های نهبندان و سربیشه ، ساخت درمانگاه تامین اجتماعی در سربیشه، ارتقا درمانگاه تامین اجتماعی نهبندان به بیمارستان شبانه روزی و سرمایه گذاری شرکت های تابعه در این منطقه از مواردی است که نیاز به اقدام فوری دارند.
وزیر محترم راه و شهرسازی: تسریع در دوباند شدن جاده های اصلی به خصوص جاده اصلی بیرجند-سربیشه-نهبندان ، جاده ترانزیتی سربیشه-ماهیرود-فراه و توجه به راههای روستایی وتسریع در عملیات اجرایی راه آهن استان خراسان جنوبی وفرودگاه ترابری در شهرستان نهبندان مورد انتظار است.
وزیر محترم نفت : از اهتمام شما نسبت به گازرسانی به شهرستان نهبندان، شوسف و درح و روستاهای حوزه انتخابیه تشکر می نمایم.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله