بیرجند – نمایشگاه لباس های بومی و سنتی استان خراسان جنوبی با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و  مدیر کل صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان در محل نگارخانه سرو باغ اکبریه بیرجند گشایش یافت.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی عصر سه شنبه در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: ۳۱ دست لباس سنتی و قدیمی از نقاط مختلف استان که قدمت برخی از این البسه ها به دوران قاجار می رسد، گردآوری و به نمایش گذاشته شده است.
سید علی زمزم هدف از برپایی این نمایشگاه را حفظ اصالت و هویت پوشاک منطقه عنوان کرد و افزود: البسه موجود در نمایشگاه از شهرستان های بیرجند، خوسف، قاینات، فردوس، بشرویه، درمیان، نهبندان، سرایان، زیرکوه و سربیشه گردآوردی شده است.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه معرف نوع پارچه های مصرفی قدیم نیز است اضافه کرد: لباس های موجود از پارچه های ابریشم، حریر، پنبه، کرباس و پارچه های وارداتی کشور هند تهیه شده که قدمت برخی از آنها به بیش از ۱۰۰ سال می رسد.
زمزم با اشاره به حضور هنرمندان سرایانی با لباس مخصوص میرآب در این نمایشگاه گفت: برخی از لباس های موجود در نمایشگاه با کاربردهای مختلف معرفی شده که لباس شیردهی، عروسی، نانوایی، پالتو و غیره از نمونه آنها است.
وی بیان کرد: نمایشگاه جانبی عروسک های دست ساز بومی و محلی نیز در بخش دیگری از نگارخانه به نمایش گذاشته شده است.
نمایشگاه لباس های بومی و سنتی یکی از بخش های ورک شاپ بازآفرینی و به روزرسانی در حوزه مد و لباس است که از ۲۵ تا ۲۹ دی ماه در نگارخانه سرو باغ اکبریه به روی علاقه مندان باز خواهد بود.
ورک شاپ بازآفرینی و به روزرسانی حوزه مد و لباس در خراسان جنوبی با حضور ۸۰ شرکت کننده و مدرس از مشهد در استان آغاز به کار کرد. تور هنری به روستای چنشت و بازدید از البسه بومی از دیگر بخش های این کارگاه آموزشی است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله