دوازدهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم خراسان جنوبی همزمان با دهمین روز ماه مبارک رمضان در حسینیه جماران بیرجند گشایش یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی روز پنجشنبه در این آیین گفت: دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خراسان جنوبی با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه انصارالرضا (ع)، صدا و سیمای خراسان جنوبی و اصحاب رسانه و مطبوعات برگزار می شود.
ناصر نبی زاده افزود: برگزاری محافل قرآنی، اجرای تئاتر، تعزیه و شب شعر و رونمایی از برخی پوسترها و کتاب ها از برنامه های جنبی این نمایشگاه است.
وی بیان کرد: تلاش کردیم با وجود همه محدودیت های مالی با همراهی ناشران آثار این نمایشگاه با ۴۰ درصد تخفیف در اختیار علاقه مندان و مردم قرار گیرد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی گفت: برای سعادت حقیقی باید به سمت قرآن برویم که با تکیه بر قرآن مشکلات رفع می شود.
وی افزود: ۷۶ موسسه قرآنی در استان خراسان جنوبی داریم و سال گذشته چند فعالیت قرآنی در استان انجام شد که هفدهمین آزمون سراسری قرآن با شرکت ۶۶ هزار نفر در ۹ حوزه استانی و تجلیل از چهره های قرآنی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی از جمله آنهاست.
نبی زاده خواستار تصویب سند توسعه فعالیت های قرآنی در شورای فرهنگ عمومی استان شد و گفت: این سند زمینه ایجاد بستر شایسته و چشم انداز منسجم برای حمایت از فعالیت های قرآنی در استان را فراهم می کند.
وی اضافه کرد: ۷۵ برنامه جشن رمضان امسال در سراسر استان برگزار می شود که شامل نشست های تخصصی، مسابقات قرآن کریم، فعالیت های فرهنگی و هنری و نمایشگاه قرآنی است.
نمایشگاه قرآن کریم با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، امور حقوقی و بازرسی استانداری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و جمعی از مسئولان استانی و فعالان فرهنگی و قرآنی در حسینیه جماران بیرجند گشایش یافت.
این نمایشگاه تا یکم خرداد در انتهای خیابان پاسداران بیرجند برای بازدید علاقه مندان دایر است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله