? نبود زنجیره تولید گوشت، خام فروشی محصولات دامی، نبود صنایع بسته بندی و فرآوری محصولات دامی و کم توجهی به پرورش شتر و شترمرغ و دامهای استراتژیک استان، از مشکلات اصلی امور دام و دامداری در کارگروه تخصصی امور دام استان عنوان شد.

مدیر کل دامپزشکی استان گفت: نبود زنجیره تولید در استان ، خام نبود زنجیره تولید از مشکلات اصلی دامداری استانفروشی محصولات دامی و نبود صنایع بسته بندی و فرآوری محصولات دامی و کم توجهی به پرورش شتر و شترمرغ و دامهای استراتژیک از جمله مشکلات امور دام در استان است.

اصغری زاده با اشاره به اینکه آمار فروش دام در استان امسال در مقایسه با پارسال دو برابر شده گفت: در این مدت میزان کشتار دام در استان ۱۸  درصد کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه دامهای خوب و در شرایط فروش از استان خارج می شوند گفت: با توجه به تأثیر صنعت دامداری از نهاده ها و تغذیه دام، ورود ذرت و سویا با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به کشور و خروج دام با ارز آزاد عامل قاچاق دام در استان است.

جویبان، مسئول بسیج مهندسان و کشاورزی و منابع طبیعی استان فروش دام مولد را فروش سرمایه ملی دانست و گفت: باید دامداران و مرزداران به این مهم توجه داشته باشند.

رئیس کارگروه اقتصادی مجمع بسیج خراسان جنوبی نیز تقاوت قیمت دام در خراسان جنوبی با استان های مجاور  را یکی از دلایل خروج دام از استان عنوان کرد.

کریمدادی دبیر اجرایی خانه کشاورز استان نیز با انتقاد از جهاد کشاورزی در حفظ نژاد دام بلوچی در استان، حفظ دام مولد و نیاز استان به ایستگاه پرورش اصلاح نژاد دام سبک ، برگزاری کارگاه های آموزشی در داخل و خارج استان و بهره گیری از تجربیات دامداران نمونه کشور، آسان تر شدن روند پرداخت تسهیلات و توزیع عادلانه نهاده های دامی را خواستار شد.

مسئول بسیج سازندگی استان هم گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی در روستاهایی که  شغل اصلی دامداری است با توزیع خوراک دام به قیمت تمام شده و حمایت های ازاین قبیل در برخی روستاها فعالیت می کند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله