گزارش مشروح

 

?استاندارخراسان جنوبی در دیدار مشاورین امور بانوان فرمانداری های شهرستان های تابعه استان با ایشان سخن می گفت با بیان این مطلب افزود: مسئولین ذی ربط دراستان باید نسبت به تهیه بانک اطلاعاتی کاملی از زنان و بانوان توانمند در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی ، ورزشی و… اقدام کنند تا بتوان در مواقع لزوم از ظرفیت آنها نهایت استفاده را برد.

?به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید علی اکبر پرویزی، با بیان اینکه استفاده از توان و ظرفیت بانوان ، نیازمند تغییر نوع نگاه و نگرش جامعه نسبت به این قشر مهم و تاثیرگذار است، افزود: باید نگاه ها به این موضوع عوض شود تابتوان اقدامات جدی تر و اساسی تری در زمینه استفاده از توان موجود به انجام رساند.

?وی ضمن تبریک شروع بکار دولت دوازدهم گفت: یکی از مهمترین اولویت ها و سیاست های کاری دولت دوازدهم استفاده از توانمندی هایی است که در جامعه زنان وجود دارد؛ این در حالیست که کادرسازی و نیروسازی باید از رده های پایین و در استان ها شکل بگیرد تابتوان در رده های بالای مدیریتی از این عزیزان بیشتر وبهتر استفاده کرد.

?مقام عالی دولت در استان، ضمن تاکید بر انجام کارهای پژوهشی در زمینه مشکلات زنان و بانوان، گفت: این پژوهش ها باید کاربردی و بر اساس نیاز بوده ودر سطح جامعه به مرحله عمل گذاشته شود و بتواند گرهی ازمشکلات موجود باز کند.

?پرویزی، با بیان اینکه جلسات بعدی باید بادستورکارهای مشخص برگزار شود، افزود: به منظور استفاده بهینه از امکانات موجود باید هریک از شهرستان ها با احصاء مشکلاتی که بیشترین فراگیری را دارد با متمرکز کردن امکانات و اعتبارات در این زمینه کار کنند.

?وی موضوع اشتغال زنان را از جمله مهمترین دغدغه های دولت دانست و افزود: با توجه به محدودیت هایی که در حوزه های دولتی وجود دارد باید استفاده از ظرفیت های موجود در حوزه صنایع دستی و نیز اشتغال های خرد و خانگی در دستور کار قرار گیرد تا بتوان با کمترین امکانات و اعتبارات به اشتغال پایدار دست یافت.

?استاندارخراسان جنوبی با بیان اینکه امسال بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اشتغال در نقاط روستایی و محروم در نظر گرفته شده است، افزود: با توافقاتی که با بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) صورت گرفته بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان نیز اعتبارات در زمینه ارائه تسهیلات اشتغال به روستائیان و نقاط مرزی و عشایری با کارمزد پایین اختصاص یافته است.

?وی ادامه داد: در زمینه اشتغال های خرد وخانگی و نیز صنایع دستی ظرفیت ها و توانمندی های بسیار خوبی در این استان وجود دارد که از آن جمله می توان به وجود سنگ های تزئینی ، صنایع دستی، بوم گردی و نیز قالی بافی و صنایع وابسته در این زمینه اشاره کرد.

?وی موضوع بازاریابی محصولات تولیدی در این زمینه را مورد تاکید جدی قرار داد و افزود: یکی از مواردی که همواره مورد بحث و پیگیری قرار داشته موضوع بازاریابی محصولات و تولیداتی بوده که توسط زنان توانمند و بانوان علاقه مند در این رابطه تولید شده است.

?مقام عالی دولت در استان، بیمه زنان روستایی را از اولویت های کاری دولت دوازدهم دانست و تصریح کرد: باید ظرفیت های ورزشی و تفریحی که در شهرستان ها وجود دارد به نحوی ساماندهی شود که امکان استفاده زنان و بانوان نیز از آنها وجود داشته باشد.

?این گزارش حاکیست؛ در این جلسه هر یک از مشاورین بانوان فرمانداری های شهرستان های تابعه استان نیز به ارائه نقطه نظرات، دیدگاه ها و مسائل و مشکلات کاری خود در حوزه های مختلف پرداختند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله