۵ دی ماه سال ۱۳۸۲… زمین لرزه معروف بم … و غمی که هنوز هم در دل ما جای گرفته است. بم فرو ریخت، ارگ دو هزار ساله بم پس از هزاران سال استقامت ایستادن را تاب نیاورد و هم پای مردم شهر در این واقعه تلخ فرو ریخت و ملت ایران عزادار مردمان سخت کوش بم شد.
?حالا سالهاست؛ برای اینکه وقوع چنین زمین لرزه هایی ، تا این حد و اندازه به شهر ها و روستاهای ما خسارت وارد نکند، هفته نخست دی ماه را هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی نام نهاده ایم.
?استان خراسان جنوبی به عنوان یک استان زلزله خیز در تاریخ کهن خود، شاهد زلزله های ویران گر زیادی بوده است، زلزله خضری دشت بیاض در سال ۱۳۴۷، زلزله طبس در سال ۱۳۵۷ و زلزله زیرکوه و قائنات در سال ۱۳۷۶ نمونه هایی از این دست در تاریخ معاصر ما هستند.
?با توجه به موارد یاد شده، ضمن گرامی داشت هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، لازم است مردم شریف خراسان جنوبی اصول ایمنی را در ساخت و سازهای شهری و روستایی رعایت کرده و مهندسین سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز، با مد نظر داشتن اصول فنی و مهندسی ؛ الزامات مقررات ملی ساختمان و رعایت اخلاق حرفه ای که از اصول مسلم حقوق شهروندی است را همواره مورد توجه جدی قرار دهند.
?در پایان با تشکر از مدیران دستگاه ها ، نهادها و سازمان های عضو شورای مدیریت بحران استان خراسان جنوبی که در هنگام وقوع حوادث و بلایای طبیعی، همواره همراه و همگام با مدیریت عالی استان گام برداشته اند، امیدوارم این تعامل و همکاری جهت نیل به شهر و روستایی ایمن تر و مقاوم تر روز به روز افزایش یابد.

 

 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله