?استاندارخراسان جنوبی که ظهر امروز در گردهمایی بزرگ آزادگان استان که به مناسبت سالروز ورود آزادگان به کشور برگزار شده بود سخن می گفت با بیان این مطلب، افزود: آزادگان عزیز با ۸ سال مقاومت در برابر تمامی شکنجه های دشمن بعثی ثابت کردند که ایران و ایرانی هرگز تن به ذلت نخواهد داد.

?به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید علی اکبر پرویزی، ضمن تبریک ۲۶ مردادماه سالروز ورود آزادگان سرفراز به میهن اسلامی، گفت: این عزیزان در دوران ۸ سال دفاع مقدس بدون کوچکترین چشم داشتی در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور یافته و در راه دفاع از آرمان های ایران اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

?وی خدمات آزادگان و جامعه بزرگ ایثارگری به نظام و حاکمیت را بسیار بزرگ و مهم برشمرد و خاطر نشان ساخت: خدماتی که ایثارگران به نظام کردند به هیچ وجه قابل مقایسه با خدماتی که به این عزیزان ارائه می شود نیست از این رو همه مسئولین دستگاه های اجرایی در تمامی بخش ها و سطوح باید از تمام توان کاری و اداری خود برای حل و فصل مشکلات این عزیزان استفاده کنند.

?مقام عالی دولت در استان، با بیان اینکه ایثارگران و آزادگان عزیز به رهبری امام راحل(ره) ذره ای از خاک پاک میهن اسلامی را به دشمن بعثی ندادند، افزود: بعد از اتمام جنگ تحمیلی و پذیرش قطعنامه ۵۹۸ ، غرب اشتباه خود را در حمایت از صدام پذیرفت و گواه صادق این مدعا نیز حمله صدام به کویت بود.

?پرویزی، ادامه داد: آزادگان ، رزمندگان و مفقودین عزیزی که بعد از دوران ۸ سال دفاع مقدس هیچ اثری از آنان پیدا نشد جزو مظلوم ترین اقشاری هستند که در جنگ تحمیلی برغم تمامی مرارت ها و مشقاتی که متحمل شدند کمتر به آنها توجه شده است.

?وی موضوع اشتغال آزادگان را از جمله دغدغه های نظام دانست و تصریح کرد: در خراسان جنوبی در حال حاضر ۳۰ نفر از آزادگان هستند که فاقد شغلند که باید برای حل مشکل آنها اقدامات و برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

?استاندارخراسان جنوبی، صبر و بردباری و نیز زحمات خانواده های معظم جانبازان ،شهداء و آزادگان را مورد تقدیر و تشکر قرار داد و افزود: بعد از تحمل دوری این عزیزان در دوران اسارت ، مشکلات جسمی و روحی که به آنها مترتب شده بود باعث شد تا رنج و زحمت خانواده ها دوچندان شود ، اما آنها نیز صبورانه و با شکیبایی تمام در سال های بعد از جنگ ، مشکلات را به جان خریده و از آنها پرستاری کردند.

?پرویزی، با بیان اینکه برغم تنگناهای مالی ، دولت خدمات و اقدامات بسیار مناسبی را به ایثارگران ارائه کرده است افزود: در سه سال اخیر بالغ بر ۳هزار میلیارد تومان از بدهی های دولت به جامعه ایثارگری پرداخت شده که امیدواریم با همین روند مابقی این بدهی ها نیز پرداخت شود.

?وی با بیان اینکه رئیس جمهوری و دولت یازدهم اعتقاد قلبی به خانواده های شهداء و ایثارگران عزیز دارند افزود: دولت با تمام توان در راستای استیفای حقوق جامعه بزرگ ایثارگری تلاش می کند و اقدامات مناسبی که تاکنون در این زمینه صورت گرفته گواه صادقی بر این مدعا است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله