فرهنگ و هنر _ مهدی فخیم زاده نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون با اشاره به این که دولت یازدهم که شعار تدبیر و امید را برای خود برگزیده است، باندبازی را در عرصه سینما حذف کرد، گفت: در شرایطی که همه فکر می کردند سینما در حال تعطیل شدن است و استقبالی از آن نمی شود، دولت یازدهم رونق تازه ای به گیشه بخشید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی، مهدی فخیم زاده نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون با حمایت از دکتر حسن روحانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ درباره دستاوردهای و اقدامات دولت فعلی گفت: باید بگویم که بعد از دوران آشوب و بلوای دو دولت گذشته یعنی دولت های نهم و دهم، دولت یازدهم دوران امیدبخشی را آغاز کرد و در واقع عمده کار آن حل و مدیریت بحران های قبلی بود.

وی افزود:  اگر بخواهم قضاوت درستی درباره اقدامات دولت آقای روحانی در حوزه فرهنگ و هنر به ویژه سینما داشته باشم، باید اشاره کنم که در این چهار سال در حوزه بازسازی بسیاری از مسائل سینمایی به سرعت اوضاع  بهتر شد. کافی است فقط آمار فروش فیلم ها را در نظر بگیریم.

این سینماگر با اشاره به رونق دوباره سینما و گیشه طی دولت یازدهم ادامه داد: در شرایطی که همه فکر می کردند سینما در حال تعطیل شدن است و استقبالی از آن نمی شود، مشخص شد تماشاگران فیلم ها انگار به دلیل بعضی از برخوردهای سلیقه ای از این هنر محروم شده اند. در این سال ها تلاش شد باندبازی از سینما حذف شود و سازمان های دولتی متولی سینما نظیر بنیاد سینمایی فارابی بودجه خود را با نسبت های عادلانه ای بین فیلم ها و سینماگران متقاضی تقسیم کردند.

فخیم زاده در پایان گفت: همه این اقدامات و دستاوردها را باید نتیجه شرایطی بدانیم که به فرقه بازی و باندبازی قبل از این دولت دست می زد. بنابراین اهمیت این اتفاقات و خروجی ها در این وضعیت برجسته تر می شود. به نظر می رسد دولت یازدهم در حوزه فرهنگ و هنر حتی با مخالفان هم مدارا کرد و این یک نعمت برای سینما بود. همچنین وقتی تغییراتی در سازمان سینمایی اتفاق افتاد، دکتر ایوبی مدیری بسیار یک خوب جایشان را به محمدمهدی حیدریان دادند که ایشان هم از مدیران لایق و مطلع فرهنگی هستند و شاید اگر جز ایشان کسی بر مسند کار می نشست، آشوبی در سینما ایجاد می شد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله