امروز در پایان سفر دو روزه استاندار محترم به شهرستان طبس هستیم. معتمدیان استاندار، در بدو ورودش به شهرستان طبس، به دورترین نقطه شهرستان طبس سفر و با مردم آن دیدار کرد تا مرهمی باشد بر دل آنها. مردمی عشایرنشین که در یکی از دورترین نقاط استان و با کمبود امکانات و تسهیلات معاش می‎‌گذرانند و تنها مهمانشان خودشان هستند. معتمدیان مهمان سفره آنها شد و پا بر فرش خانه‌شان گذاشت و در مسجدخانه دل‌هایشان به حرف‌های نشنیده‌شان گوش فرا داد. طوری که مردم ناباورانه به حضور بالاترین مقام دولتی استان در میانشان می‌نگریستند. رفتار معتمدیان آنگونه بود که انگار برادری از خودشان بود.

در ادامه معتمدیان در بدو ورودش به عشق‌آباد به همراه سایر مسئولین ابتدا به سخنان و درددل‌های مردم گوش داد و آن هم مقدمه‌ای شد تا در همان شب، به درخواست مردم، معاون اقتصادی‌اش را به منطقه عشایری دیگر اعزام کند تا مشکلات ایشان را بررسی نماید. در این سفر، استراحت برای معتمدیان معنایی نداشت. به طوری که همزمان با افتتاح پروژه‌های دهه فجر، در خانه شهدا، حضور می‌یافت و بی‌آلایش بر دست پدرانشان بوسه میزد. گویا همان فرمانده دوران جنگ است که باید ادای دین کند به همرزمانش.

معتمدیان در ادامه سفر یک روزه‌اش به شهرستان طبس، شبانه وارد دیهوک شد. سفری در میان رعد و برق و باران، ولی به نیت خدمت صادقانه به مردم و نشستن در میانشان و گوش نهادن به درددل‌های نگفته ایشان در فضایی صمیمی. مردم هم برای صحبت با استاندار احساس امنیت می‌کردند. بعد از ایراد سخنرانی در دیهوک، هنوز نشانی از خستگی در چهره معتمدیان دیده نمی‌شد. او که برای این سفر، به طور مستقیم از تهران به طبس امده و از صبح در حال کار و تلاش بود. در مسیر برگشت دیهوک به طبس، در میانه راه از سایت گردشگری برایش گفتند که در مسیر است. شب، پای در کوچه‌های تاریک اصفهک گذاشت تا تلاش مردم کویر را برا شناساندن فرهنگشان ببیند. در بدو ورود با تعدادی جوان در خانه گردشگری مواجه و با آنها همکلام شد و در بحث بومگردی سخنرانی موجزی در میان مدیران کمپ ایراد کرد و پیشنهادات کارشناسی به گردانندگان آن مجموعه ارائه داد. بعد از اتمام بازدید روستای تاریخی اصفهک، پایان روز معتمدیان ساعت یک بامداد روز بعد بود. پایان روزی که از ساعت ۶ صبح روز قبل شروع شده بود. صبح کاری امروز هم با بازدید از معدن زغال‌سنگ طبس شروع شد. وی مدتی را به صحبت با کارگران آن مجموعه گذراند. همچنین بعد از آموزش در مباحث ایمنی، از معدن هم بازدید نمود.

این دومین سفرم با معتمدیان به مناطق دوردست و محروم استان است. در این سفرها، معتمدیان نشان داد که مردی برای تمام فصول است. مردی است که خدمت کردن را بدون تشریفات مرسوم انتخاب کرده است. مردی از جنس مردم معمول که بی‌آلایش در بین مردم حضور می‌یابد و به آنان گوش می‌دهد. هدف، تعریف از رفتار شخص ایشان نیست. بلکه الگوسازی رفتار وی به عنوان یک مسئول واقعی است. امروزه آنچنان فاصله بین مسئولین و مردم زیاد شده است که دیدن این سلوک در استاندار، همه را مجذوب کرده است. چون می‌دانیم تنها، مسئولی می‌تواند به مشکلات مردم رسیدگی کند که از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار بگیرد نه این که از پشت ویترین نگاه دیگران به مشکلات بنگرد.

خسته نباشید و خدا قوت می‌دهیم به استاندار محترم و کلیه مسئولین ذیربط ایشان که خستگی‌ناپذیر در جریان این سفر تلاش کردند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله