علی اصغر کاراندیش مروستی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نظر افضلی نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران با حضور در اداره فرهنگ و ارشاد سربیشه، از مجتمع فرهنگی هنری این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛احمد محبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی امروز ١٧ مهرماه جاری در حاشیه این بازدید گفت: ساخت فاز اول این پروژه در زمینی به مساحت ١۵٠٠ متر مربع در سال ١٣٨۴ شروع و در سال ١٣٩٠ به پایان رسید.

وی اعتبار هزینه شده برای این فاز را هشت هزار و ٨٨٠ میلیون ریال ذکر کرد و ادامه داد: این فاز جهت انجام کارهای اداری و آموزشی استفاده می شود.

وی با بیان اینکه ساخت فاز دوم پروژه در زمینی به مساحت یک هزار و ١۵٠ مترمربع از سال ١٣٩٠ آغاز شده است، گفت: این پروژه سال آینده به اتمام می رسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اعتبار هزینه شده برای این پروژه را ١١ هزار و ١٨۴ میلیون ریال ذکر کرد و افزود: برای تکمیل این پروژه ١٢ هزار و ۶٠٠ میلیون ریال اعتبار نیاز است.

وی تکمیل سفت کاری فضاهای لابی و رواق ورودی سالن آمفی تئاتر، اتاق های تمرین و گریم و سرویس های بهداشتی را از اقدامات انجام شده عنوان کرد و گفت: تکمیل نازک کاری، تجهیز سالن آمفی تئاتر ۶۰۰ نفره تاسیسات برق، موتورخانه، تکمیل محوطه سازی، نمای دیوار محوطه، گازکشی و اتاق های گریم و تمرین از کارهای باقی مانده است.

محبی خاطرنشان کرد: پروژه مجتمع فرهنگی هنری شهرستان سربیشه در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امید است هرچه سریعتر برای استفاده اهالی فرهنگ و هنر این شهرستان آماده بهره برداری شود.

نماینده :

کارهای فرهنگی«شهرستان سربیشه» نباید به خاطر کمبود اعتبارات،‌ تعطیل شود

کارهای فرهنگی«شهرستان سربیشه» نباید به خاطر کمبود اعتبارات،‌ تعطیل شود
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استکبار جهانی امروز بر روی فرهنگ مناطق مرزی کار می کند،‌گفت: کارهای فرهنگی دیار اندیشه «شهرستان سربیشه» نباید به خاطر کمبود اعتبارات،‌ تعطیل شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛دکتر نظر افضلی ظهر امروز (۱۷ مهر) در جمع اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان سربیشه با بیان اینکه شهرستان سربیشه و نهبندان بزرگان زیادی را در دل خود پرورش داده است،‌گفت: بزرگانی همچون پدر علم سم شناشی ایران،‌ پدر علم ارتباطات ایران،‌ آیت الله شیخ جواد عارفی و … از دیار مردان بزرگ سربیشه و نهبندان هستند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان نهبندان و سربیشه در مجموع ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۳۴ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد،‌ افزود: راه اندازی خانه فرهنگ حق مردم این منطقه است که باید در این زمینه اقدام شود چرا که در این دو شهرستان فاصله بخش ها با مرکز شهرستان بسیار زیاد است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در خانه ملت با بیان اینکه فرهنگ هر منطقه ای، هویت آن منطقه است، ادامه داد: ما هنرمندان می توانیم با حفظ و حراست فرهنگ گذشتگان خود،‌ مردم را به فرهنگ گذشته آنها برگردانیم.

وی با تاکید بر اینکه منطقه نهبندان و سربیشه هنرمندان زیادی با توانمندی بالا دارد،‌ گفت: باید این هنرمندان حمایت شوند تا در منطقه بمانند وگرنه به شهرستان های دیگر مهاجرت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه اداره فرهنگ و ارشاد باید در زمینه آموزش، به هنرمندان سربیشه و نهبندان کمک کند، افزود: کسی که با یارانه زندگی می کند، چگونه می تواند به حوزه فیلمسازی کمک کند لذا باید ارشاد توجه ویژه ای به این منطقه داشته باشد.

افضلی با بیان اینکه استکبار جهانی امروز بر روی فرهنگ مناطق مرزی کار می کند،‌گفت: کارهای فرهنگی دیار اندیشه «شهرستان سربیشه» نباید به خاطر کمبود اعتبارات،‌ تعطیل شود.

محمد جواد فلاح فرماندار سربیشه هم با اشاره به اینکه سربیشه دارای مردمانی خونگرم و مهمان نواز است،‌گفت: مردم این منطقه با وجود محرومیت و گرفتاری، اما دارای استعداد و توانمندی های بالایی هستند.

وی به قابلیت های هنری بالای شهرستان سربیشه اظهار داشت: هنر منتقل کننده افکار یک جامعه و فرهنگ گذشته آن به نفع آینده است لذا باید هنر این منطقه را حفظ کنیم و فرهنگ گذشته آن را به درستی، به آیندگان منتقل کنیم.

فرماندار سربیشه با بیان اینکه امروز علم پیشرفت کرده است و لذا اخلاق هم باید همپای علم پیشرفت کند،‌ افزود: در جامعه ای که فضای مجازی بخشی از زندگی مردم شده است،‌ با کمک هنر می توانیم اخلاق را در جامعه گسترش دهیم و بد اخلاقی ها را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان منطقه سربیشه خالصانه و بدون هیچ چشم داشتی فعالیت می کنند،‌ تصریح کرد: این هنرمندان باید حمایت بیشتری شوند چرا که حفظ مردم در این منطقه به امنیت کشور کمک می کند.

وی با تاکید بر اینکه سالن در حال ساخت شهرستان سربیشه،‌از نظر گنجایش، دومین سالن بزرگ استان است،‌گفت: این سالن حدود ۷۰۰ نفر ظرفیت دارد که نشان از علاقه مردم این شهرستان به هنر است

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تجهیز مجتمع فرهگنی هنری شهرستان سربیشه بعد از ساخت خبر داد و گفت: این مهم در اعتبارات سال آینده گنجانده می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراساتن جنوبی؛علی اصغر کاراندیش مروستی امروز (۱۷ مهر) در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان سربیشه گفت: از اختصاص اعتبارات ویژه به شهرستان سربیشه در حوزه نمایش، تولید فیلم و هنرهای تجسمی خبر داد و گفت: ۵۰میلیون تومان برای این شهرستان ویژه فعالیت های هنری اختصاص می دهیم.

وی با اشاره به اینکه برای کارهای فرهنگی و هنری این منطقه ۵٠ میلیون تومان در گذشته اختصاص دادیم که بخشی اختصاص یافته است،افزود: وقتی فعالیت هایی می شود نشان می دهد که مسئولان شهرستان فعال و علاقه مند به حوزه فرهنگ و هنر هستند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه با همه کمبودها این علاقه مندی در بین هنرمندان شهرستان سربیشه،‌برای ارتقای این فرهنگ و هنر این خطه وجود دارد،‌گفت: لذا باید تلاش کنیم که کارها بهتر پیش رود.

وی با بیان اینکه مردم باید از مسئولان بخواهند جهت ارتقا وضعیت فرهنگی تلاش کنند و همراه آنها باشند در غیراینصورت مسئولان جاهای دیگر می روند، افزود: یکی از مظلومیت های حوزه فرهنگ و هنر این است که مردم مطالبه گر نیستند.

کاراندیش با اشاره به اینکه مردم سربیشه مرزداران غیور کشور هستند. تاکید کرد: منطقه سربیشه، ذاتا سبقه فرهنگی و هنری دارد ؛ لذا با وجود محدود بودن امکانات «دولت» باید پاسخگوی خواسته های مردم باشد.

وی بر حمایت از جوانان بالاخص در حوزه های آموزشی تاکید کرد و گفت: اگر جوانان و نوجوانان ما که مستعد هستند آموزش ببیند ما آمادگی داریم که برای آموزش افراد از تهران استاد اعزام کنیم.

کاراندیش از تجهیز مجتمع فرهگنی هنری شهرستان سربیشه بعد از ساخت خبر داد و گفت: این مهم در اعتبارات سال آینده گنجانده می شود.

وی ضمن تصویب اعتبار هزینه گاز کشی ساختمان اداری فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان از اختصاص یک دستگاه خودروی اداری هم خبر داد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله