مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه مشکل اصلی فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور نداشتن مهارت است، گفت: بحث اشتغال و مهارت بسیار به هم وابسته است.
 عباس رکنی،  در جلسه‌ای با مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی اظهار کرد: در روزهایی که در کشور مشکل اشتغال داریم برای کار دنبال نیروی کار ماهر هستیم که این نشان می‌دهد جویندگان کار مهارت لازم را ندارند.
وی افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای در پایان هر سال از کاریابی‌ها یک بازخورد بگیرد تا فرصت‌های شغلی که به کاریابی‌ها در سطح استان اعلام می‌شود به فنی وحرفه‌ای اعلام شود تا فنی و حرفه‌ای برای آن برنامه ریزی کند.
وی بیان کرد: باید به سمت حمایت از مشاغل خرد و کارگاه‌های کوچک حرکت کنیم چراکه با یک دهم تسهیلات راه اندازی یک کارخانه، می‌توان سه برابر آن شغل را از طریق پرداخت سهم بیمه کارفرما برای کارگاه‌های تولیدی ایجاد کرد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه مشکل اصلی فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور نداشتن مهارت است، تصریح کرد: بحث اشتغال و مهارت بسیار به هم وابسته است.
رکنی با بیان اینکه اگر در زمینه مهارت‌آموزی، همه به اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای کمک کنند، می‌توان بدون هزینه زیاد و تسهیلات فردی را توانمند کرد، افزود: آموزش فنی و حرفه ای با آموزش حرفه‌های متعدد در ایجاد اشتغال تاثیر زیادی دارد.
وی یادآور شد: بسیاری از دانشجویان چندین سال درس می.خوانند اما مهارتی ندارند که می‌توانند با حضور در مراکز فنی و حرفه‌ای به یادگیری مهارتی بپردازند.
۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله