مشکلات روستاهای سیل زده خراسان جنوبی بررسی شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با بازدید میدانی مشکلات ۳۷ روستای سیل زده شهرستان های بشرویه و سرایان احصا و بررسی شد.

سید ابوالحسن میرجلیلی گفت براساس دستور استاندار خراسان جنوبی در خصوص رفع مشکلات مناطق سیل زده شهرستان های سرایان و بشرویه بازدید میدانی از این مناطق انجام و برای حل مشکلات این مناطق راهکارهایی ارائه شد.
وی بیان کرد: بارندگی های بسیار خوب و گاهی ۹۰ میلیمتری در برخی از مناطق این شهرستان ها را اوایل هفته جاری داشتیم که باعث وقوع سیل و خسارت شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: روزهای گذشته تیم های تخصصی ارزیاب بخش کشاورزی، بنیاد مسکن، شبکه های برق، آب و ابنیه و راه‌ها به مناطق سیل زده شهرستان های استان اعزام شده اند.
وی افزود: مشکلات این مناطق سیل زده با حضور در روستاها احصا و مورد بررسی قرار گرفت و در فرمانداری هر شهرستان مشکلات جمع بندی و برای حل این مشکلات راهکار ارائه شد.
میرجلیلی اظهار داشت: با توجه اینکه مسئولان و مردم این شهرستان ها هشدارهای هواشناسی را جدی گرفتند و نسبت به احداث سیل بند، بازگشایی مسیر رودخانه ها و کنترل دیوارهای حفاظتی در روستاها اقدام کرده بودند، حجم خسارت ناشی از سیل کاهش یافت.
وی گفت: در حال حاضر ۱۸ دستگاه مختلف راهداری در حال بازگشایی راه های روستایی و عشایری مناطق سیل زده این شهرستان ها هستند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: در مجموعه ۲ شهرستان بشرویه و سرایان ۱۲ رشته قنات بین ۱۰ تا ۳۰ درصد بر اثر سیل خسارت دیده که براساس دستور استاندار خراسان جنوبی تلاش خواهیم کرد به زودی مشکلان این مناطق سیل زده رفع شود.
وی گفت: در خصوص شریان های حیاتی این مناطق سیل زده از جمله وصل شبکه های برق و آب تصمیمات خوبی گرفته شد که به زودی این مشکل رفع می شود.
میرجلیلی افزود: تعدادی واحد خشت و گلی در مناطق عشایری و روستایی این شهرستان ها بین ۶۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده که اکیپ های بنیاد مسکن در حال برآورد خسارت ها هستند و بازسازی مجدد این واحد ها را براساس تصمیم اتخاذ شده در مرکز استان آغاز خواهیم کرد.
وی اظهار داشت: در حال حاضر دستگاه های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران، نیروی های نظامی و انتظامی و گروه های جهادی با محوریت فرماندهی فرمانداری ها در حال خدمت رسانی در مناطق سیل زده شهرستان های بشرویه و سرایان هستند.
فعالیت سامانه بارشی شدید از اوایل هفته جاری تا روز سه شنبه در خراسان جنوبی موجب جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل ها و سرریز شدن سازه های آبی در این استان شد.
شدت بارندگی و سیلاب در برخی مناطق خراسان جنوبی از جمله شهرستان های طبس، سربیشه، بشرویه، سرایان، درمیان، زیرکوه و نهبندان به ویژه مناطق روستایی و عشایری خسارات مالی برجا گذاشت.
استان مرزی و کویری خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله