نوشته : مهدی کاظمی فرد

در زندگی هر انسانی ابزار منفی می تواند زمینه ساز بی هویتی و بی انگیزگی فردی و اجتماعی باشد و با الینه کردن انسان ها شخصیت و منزلت انسانی و مدنی افراد را نشانه رفته و در ناخودآگاه مردم حس ناتوانی، ضعف و عدم تاثیرگذاری را تشدید کرده و آنها را به سوی نا امیدی و یاس حرکت دهد، همچنانکه ابزار مثبت می تواند انسان و جامعه را به سمت رشد و توسعه و پویایی رهنمون شود.
با مقدمه فوق ذهن مخاطبان را به نوع نگاه و ابزاری نگریسته شدن به جامعه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خودمان در بزنگاه های مختلف توجه می دهم.
در انتخابات ریاست جمهوری اخیر که می توان آن را حساسترین و نزدیکترین رقابت انتخاباتی سال های اخیر خواند و عزمی که در تک دوره ای شدن دولت روحانی جزم شده بود، ناامیدی و بی انگیزگی مردم نیز می رفت تا حذف تنها دولت تک دوره ای را رقم بزند، اما جدیت، پشتکار و حضور متعصبانه احزاب و تشکل های سیاسی و ستادهای متشکل از دغدغه مندان منافع ملی و استانی به خلق شگفتی دست زدند و دولت را به امید استقرار تدبیر در مدیریت امور تثبیت کردند. اما با استقرار دولت شاهد اتفاقات تلخی از جنس بازگشت به عقب رقم خورد و اکنون نیر دولت دچار مشکلاتی است که دامنگیر مردم جامعه شده است.
در خراسان جنوبی که می توان بدون اغراق طی چند سال اخیر آن را آشفته بازار مدیریتی، سیاسی و اقتصادی خواند، شاهد کاشتن بذر ناامیدی و یاس میان مردم و کنشگران سیاسی و اقتصادی بودیم اما اکنون با حضور مهندس معتمدیان استاندار خراسان جنوبی شمع امید در استان روشن شده است.

فارغ از رانت ها و دلال بازی ها و به تاراج رفتن فرصت ها و موقعیت ها توسط کسانی که در آوردگاه های سیاسی و انتخاباتی فقط ناظر فرصت طلبی لحظه ها هستند تا در فرصت های مناسب به توزیع و تقسیم غنائم بپردازند، آنچه این فرصت ها را بیش از پیش برای آنها مهیا می کند، سکوت مردم، سکوت برخی فعالین سیاسی و اقتصادی و دعوای برخی گروه های سیاسی است.
بیداری و فعالیت گسترده ، اقدامات مطالبه محور و اتاق های فکر اندیشه ورز در راستای منافع سیاسی و استانی می تواند مانع جدی برای انحراف و ابزاری نگریستن مثبت به ملت و جامعه و باعث رشد و اعتلای استان محروم خراسان جنوبی شود. در شرایط فعلی استان می بایست ابزار اندیشیدن برای پیشرفت و توسعه با داشته های بی نظیر به کار گرفته شود نه اینکه ابزاری را به کارگیریم که موجب اختلاف و عقب ماندگی بیشتر استان شود.
لذا از تمامی کنشگران سیاسی، فعالان تاثیر گذار، احزاب، رسانه ها و تشکل های دولتی و خصوصی، نخبگان و… می خواهیم وحدت، یکپارچگی و مطالبه گری برای تحقق وعده ها و عملی شدن تعهدات مسوولان در ابعاد اجتماعی، سیاسی و اقتصادی سرلوحه کارش خویش قرار دهند.
ابزار مثبت و حضور فعالانه، انتقاد منصفانه، کمک بی دریغانه و بیان حقیقت می تواند آنچنان قطاری را بر روی ریل را به حرکت در آورد که با هیچ ترمزی متوقف نشود.
لذا با تکیه بر وحدت و انسجام وهمچنین دوری از اختلافات سلیقه ای برای عبور و بی تحرکی و خواب غفلت زده که هر منفعت طلب را برای دریدن و دوختن جسور کرده، دعوت به جلسات هم اندیشی و تشکیل اتاق های فکر کاربردی و برگزاری همایش ها و جلسات مطالبه محور با حضور مسوولان کشوری معاونین وزرا و نمایندگان دولت در استان می باشیم.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله