معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جذب دانشجوی خارجی از مزیت های خراسان جنوبی است و امیدواریم که دستگاه های ذیربط رفت و آمد دانشجویان خارجی به این استان را تسهیل کنند.

حسین سیمایی صراف روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران بیرجند افزود: جذب دانشجوی خارجی موجب تعامل ۲ کشور شده و سطح آموزش در کشورهای همجوار توسعه یافته و به امنیت کشور هم کمک می‌کند و فرهنگ و معارف ایرانی و اسلامی نیز صادر می‌شود.

وی اظهار داشت: مزیت مهم و دیگر خراسان جنوبی آموزش عالی است و قدمت دانشگاه بیرجند در شهر بیرجند به دهه ۵۰ بر می‌گردد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: همچنین دانشگاه صنعتی بیرجند، پیام نور، آزاد و فنی حرفه‌ای در خراسان جنوبی فعال است که نشان دهنده استعداد خدادادی این استان است و شکل گیری این تعداد نهادهای آموزش عالی همت مدیران این استان را نشان می‌دهد.

سیمایی صراف گفت: پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نویدبخش تولید اشتغال در استان است و ارتباط دانشگاه و صنعت به منصه ظهور می‌رسد که ساختمان این پارک در حال حاضر شایسته این استان نیست و برنامه وزارت علوم در این دوره از آموزش عالی کشور توجه به پارک هاست و ما امیدواریم که مشکلات ساختمانی این پارک رفع شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به همراه تعدای از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات صبح امروز (چهارشنبه) وارد بیرجند شدند و از دانشگاه بیرجند، پیام نور خراسان جنوبی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند، دانشگاه صنعتی بیرجند و اراده کل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی بازدید کردند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله