مرکز کارآفرینی و اشتغال زایی دانشگاه بیرجند در روز کارآفرینی و دانشگاه با حضور دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند، عباس رکنی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از اعضای شورای دانشگاه افتتاح شد.
دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند در آیین افتتاح این مرکز گفت: مرکز کارآفرینی و اشتغال زایی زیر نظر مرکز ارتقاء شایستگی های دانشجویی دانشگاه بیرجند (SED) و با همکاری صندوق نیکوکاری و بنیاد حامیان دانشگاه فعالیت خواهد کرد.
دکتر خامسان ایجاد مهارت برای دانشجویان متقاضی و کسب درآمد توسط دانشجویان را از عمده اهداف این مرکز برشمرد و اظهار کرد: محصولاتی که دانشجویان در این مرکز تولید نمایند توسط صندوق کارآفرینی خریداری خواهد شد.
رئیس دانشگاه بیرجند به فعالیت کارگاه های گلیم بافی، بافت قالیچه های تزئینی و کارگاه تخصصی گوهرشناسی اشاره کرد و بیان داشت: دانشجویان می توانند با کسب مهارتهای شغلی و ارائه ایده های نو به تجاری سازی نمودن آن کمک نمایند.
وی گفت: براساس سیاست های ابلاغی، بخشهای مهارت آموزی و اشتغال در دانشگاه بیرجند فعال خواهند شد تا از این طریق به سمت دانشگاه کارآفرین گام برداریم.
دکتر خامسان ابراز داشت: با وجود خادمان علم و دانش در دانشگاه ها می توان مشکلات جامعه را حل کرد.
رکنی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاح این مرکز به اهمیت موضوع کارآفرینی و پیشتازی دانشگاه در این مقوله اشاره کرد و گفت: تنوع و خلاقیت در طرح های کارآفرینی موجب گسترش بیش از پیش استان خواهد شد.
پس از افتتاح مرکز کارآفرینی و اشتغال زایی دانشگاه حاضران از کارگاه تخصصی گوهر شناسی و مرکز رشد جوار دانشگاهی بازدید کردند

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله