این روزها در خبرها می‌خوانید که تعدادی از مدیران خراسان جنوبی از جذب بعضی اعتبارات وامانده‌اند که با اولتیماتوم استاندار مواجه شده‌اند. گویا مدیران یا میزنشینی و حفظ میز برایشان مهم است یا واقعا از روی شانس و اقبال مدیر شده‌اند و یا کار کردن را برای خود زحمت می‌دانند. معلوم نیست چگونه است که نتوانسته‌اند از حق مردم دفاع کنند و از جذب برخی بودجه‌های اعلام شده وا مانده‌اند.

مدیریت، کار در ظاهر سهلی است. اما روزهای سخت مشخص می‌کند که کدام مدیر توانایی مدیریت شرایط سخت و بحرانی را داراست. کاش برای یک بار هم که شده، استاندار خراسان جنوبی با همان جسارت و شجاعتی که به مدیران خواب‌زده استان اولتیماتوم داد، با اعلام اسامی مدیران کم‌کار، این مسئله را علنی کند و در اختیار عموم مردم و رسانه‌ها قرار بدهد تا شاید شروعی برای بهبود شرایط در سال‌های اتی باشد.

جالب است که در زمان استانداری دکتر مروج‌الشریعه نیز این موضوع رخ داد و مدیران نتوانستند بودجه‌های  در نظر گرفته شده را جدب کنند. اگر چه آن زمان هم استاندار وقت، با این موضوع مقابله نمود اما این مساله همچنان  تکرار می‌شود. گویا این موضوع مسبوق سابقه است در این استان.

این مساله تا آنجا گسترش یافته است که حتی نمایندگان مجلس را در هم به اعتراض واداشته است. اعتراض به بی‌برنامه‌گی برخی مدیران در استان. سوال بزرگ اینجاست که آیا استانی محروم و انقلابی با چنین سرمایه مردمی و انسانی بالا در کنار سایر پتانسیل‌ها، جای این‌گونه مدیران بی‌کفایت است؟ مدیرانی که سکان‌دار مدیریتی هستند که حتی خود می‌دانند لیاقت آن را ندارند و بدین‌وسیله به مردم و مملکت خیانت می‌کنند. مدیرانی که تاکنون هم باعث از دست رفتن فرصت‌های طلایی سرمایه‌گذاری برای استان و پیشرفت آن شده‌اند.

کاش برای یک بار هم که شده، مدیرانی از این دست به علت کم‌کاری برکنار شوند تا درس عبرتی شود برای سایرین و آیندگان. و در مقابل آن، جایگاه مدیریت به مدیرانی سپرده شود که خدمتگزار این استان باشند و منشا اثر. منشا اثر در این استان که بخواهیم  یا نخواهیم عقب‌افتادگی‌های تاریخی در زمینه توسعه و اشتغال و … دارد.

کاش برا یک بار برای همیشه تصمیمی قاطع و بی‌سابقه در مورد این دست مدیران که با لابی و لابی‌گری  به مسند مدیریت نشسته‌اند گرفته شود. این روزها، استان خراسان جنوبی تشنه خدمت است. تشنه خدمتی صادقانه و جهادی.

 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله